(-pr-) Za vánoční dárky jsme ochotni zaplatit čím dál víc. Na internetu nakupujeme zejména kosmetiku, oblečení, spodní prádlo, hračky pro děti nebo šperky.
Podle průzkumu ByznysWeb.cz, který nabízí redakční systém na tvorbu e-shopu a webové stránky, hodnota objednávek u českých e-shopů meziročně vzrostla o 13 %.
„V průzkumu jsme zjišťovali meziroční nárůst objednávek vybraných e-shopů v období od 1. do 23. 12. 2015 a ve stejném období v roce 2016. Meziroční nárůst hodnoty objednávek u českých klientů stoupl o 13 %. Vzhledem k rozvinutějšímu trhu není tento údaj tak masivní jako u slovenských e-shopů z našeho průzkumného vzorku. U slovenských e-shopů jsme zjistili až 21% meziroční nárůst hodnoty objednávek,“ popisuje výsledky průzkumu Peter Polakovič, CEO ByznysWeb.cz / BiznisWeb.sk.
Jak získat více objednávek v roce 2017?
Podle klientů ByznysWebu je důležité udržet si i v náročném prodejním období 100% zákaznický servis, věnovat se obsahovému marketingu a on-page SEO, využívat e-mailové kampaně a samozřejmě Google AdWords nebo reklamu na Facebooku.
Tu správnou marketingovou strategii si musí každý e-shop najít sám. Ideální je, pokud má k dispozici statistické údaje z minulých let.
„Na základě zpětné vazby od našich klientů jasně vyplývá, že trendem a nejlepší cestou k úspěchu je multikanálový marketing. Důležité je ale poznat svou cílovou skupinu a své strategie přizpůsobit mobilním zařízením, které každý rok sehrávají významnější roli. Z tohoto pohledu je nevyhnutelné provozovat e-shop s responzivní verzí, kdy se design e-shopu a webové stránky automaticky přizpůsobí šířce displeje konkrétního zařízení,“ uvádí Polakovič.
Kromě responzivního webdesignu jsou základem úspěchu i samotné funkce e-shopu, které dokážou urychlit vyřízení a expedici objednávky. Kromě skladového hospodářství a fakturačního systému sem určitě patří i nabídka online plateb nebo vyzvednutí zásilky v balíkomatech, parcelshopech nebo přes zásilkovny a uloženky.
„Jsem spokojen, že se vánoční sezona 2016 našim e-shopařům vydařila. Věřím, že k úspěchu jim pomohlo i přímé napojení na dopravce a další skvělé funkce, o kterých rozhodli hlasováním v Knize přání,“ dodává Peter Polakovič.
O průzkumu
Průzkumu Meziroční nárůst objednávek e-shopů od ByznysWebu 2015–2016 se zúčastnilo 150 náhodně vybraných českých e-shopů využívajících verzi systému Flox 3 od ByznysWeb.cz a 200 náhodně vybraných e-shopů ze slovenské verze BiznisWeb. V průzkumu byla použita data klientů získaná srovnáním celkové hodnoty objednávek ve vymezeném období (od 1.–23. 12. 2015 a 2016).
O ByznysWebu
ByznysWeb nabízí vlastní redakční systém na tvorbu e-shopů a webových stránek od roku 2007. Aktuálně je využívá přibližně 5000 klientů na celém světě.
Prioritou ByznysWebu je uživatelsky přívětivé, moderní a cenově dostupné řešení pro tvorbu e-shopu nebo webové stránky s bohatou funkcionalitou a profesionální zákaznickou podporou.
Více informací o službách a novinkách najdete na ByznysWeb.cz.