Přední poradenská firma zaměřená na hodnocení značek Interbrand uvedla ve své letošní zprávě o nejhodnotnějších značkách v roce 2016 značky Apple, Google a Coca-Cola.
Na žebříčku dominují značky z oblasti automobilového průmyslu a technologií. Mezi stovku nejlepších se zařadily i značky Tesla a Dior. Nyní, v sedmnáctém ročníku, zpráva odhaluje Anatomii růstu a interní pohled na to, jak vynikající značky ovlivňují rozvoj obchodu.
„Je jasné, že nejlepší světové značky nepodléhají změnám, ale řídí je,“ řekl Jez Frampton, generální ředitel společnosti Interbrand. „Firmy chápou, že Anatomie rozvoje značek je složitá, jedinečná a osobní, nahlížejí na ni zvenku i zevnitř, expandují na nové trhy a vytvářejí lepší možnosti pro rozvoj svých značek a podnikání.“
Již čtvrtým rokem po sobě zaujaly přední pozice na seznamu značky Apple a Google, cena značky Apple stoupla o 5 procent na 178 119 milionů amerických dolarů, zatímco značka Google stoupla o 11 procent na částku 133 252 milionů amerických dolarů. Mezi sty nejlepšími značkami jsou značky Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz a GE. Značky Dior a Tesla se dostaly na seznam vůbec poprvé, na 89. a 100. místo v uvedeném pořadí.
Mezi pěti nejrychleji se rozvíjejícími značkami jsou Facebook (nárůst o 48 procent), Amazon (33 procent), LEGO (25 procent), Nissan (22 procent) a Adobe (21 procent).
Letošní zprávě dominují značky z oblasti automobilového průmyslu a technologií s celkově 29 místy. Nejrychleji rostoucí sektor představuje maloobchodní sféra, kde došlo k nárůstu o 19 procent, následovaná sektory zaměřenými na sport a luxusní zboží s nárůstem o 10 procent.
100 nejlepších značek mělo celkově totální hodnotu ve výši 1 796 384 milionů amerických dolarů, což představuje nárůst o 4,8% oproti roku 2015. Kompletní seznam stovky nejlepších značek (Top 100 ) a zprávu s komplexní analýzou růstu, sektoru a průmyslových trendů, naleznete na adrese www.bestglobalbrands.com.