Pokémoni to dokázali i napodruhé. Znovu si podmanili celý svět a posledních několik týdnů se v souvislosti s mobilními hrami nemluví o ničem jiném než o Pokémon GO. Obrovská popularita se projevuje nejen na neustále vybitých akumulátorech mobilních telefonů, ale také na trendech ve Vyhledávači Google.
Jak odhaluje žebříček trendových výrazů posledních 30 dní (v porovnání s počtem hledání za posledních 365 dní), žádné jiné červencové téma nevyvolalo u českých uživatelů vyhledávače Google větší zájem než právě Pokémoni. Ti se zasloužili hned o 7 prvních příček, následují je spojení „google feud“, „mapy plánovač“ a „wimbledon 2016“. Stále diskutovaný Brexit už se do první desítky nevešel.
Strmý nárůst počtu vyhledávání Pokémonů lze v nástroji Google Trends sledovat od 6. července, kdy byla aplikace Pokémon GO oficiálně spuštěna v Austrálii a Severní Americe. Prozatímní vrchol vyhledávanosti zažila hra Pokémon GO 13. července, kdy byla vypuštěna v Německu. Ani na datum oficiálního vydání v České republice o 3 dny později se nepodařilo tento rekord překonat. Na vrcholu svojí slávy byla aplikace Pokémon GO dokonce vyhledávanější než Brexit v den vyhlášení výsledků referenda.
Ze statistik Vyhledávače Google vyplývá, že ze všeho nejvíce se čeští uživatelé snažili najít cestu, jak hru na svém mobilním zařízení hrát ještě před oficiálním českým datem vydání. Mezi 10 nejvyhledávanějšími výrazy se slovem „pokemon“ za posledních 30 dnů se tak nacházejí spojení „pokemon go download“ na druhém a „pokemon go apk“ na třetím místě.
Staronovému fenoménu se intenzivně věnovala i média, oproti uživatelům hledajícím na internetu však nabrala malé zpoždění, jak vyplývá z analýzy společnosti Newton Media. V českých médiích se Pokémoni začali častěji skloňovat až 10. července. Publicita měla dva výraznější vrcholy, nejprve příběh Shayly Wigginsové, jež při hraní Pokémon GO narazila na mrtvolu, a také výzva bosenské organizace bojující za odstranění min, aby se hráči vyhýbali oblastem, které jsou od války v 90. letech stále ještě zaminované. “V případě Pokémonů se zájem ve vyhledávači Google a míra publicity občas překrývaly, nicméně nedá se říci, že by medializace tématu zájem na internetu přímo ovlivňovala,” říká Tomáš Kusák, mediální analytik Newton Media. Trendující výrazy ve vyhledávači Google totiž naznačují, jaká témata se budou ve společnosti v nejbližší době skloňovat.