Podle aktuální zprávy společnosti ZenithOptimedia Luxury Advertising Expenditure Forecasts (Předpověď výdajů na luxusní reklamu) v roce 2016 vzrostou výdaje na luxusní reklamu na 3,0 % z 1,9 % v roce 2015.
Po těžkém roce 2015 bude toto zrychlení poháněno oživením v Asii a východní Evropě. Zadavatelé luxusní reklamy v roce 2016 napříč 18 největšími trhy utratí celkem 10,9 miliardy USD, což představuje nárůst ve srovnání s 10,6 miliardy USD v roce 2015.
Jedná se o druhé roční vydání předpovědi Luxury Advertising Expenditure Forecasts mediální agentury ZenithOptimedia, která zkoumá výdaje na luxusní reklamu na 18 klíčových luxusních trzích.* Stejně jako již zavedená předpověď Advertising Expenditure Forecasts (Předpověď výdajů na reklamu) tato studie přináší historické údaje o výdajích a předpovědi podle média. Tato zpráva se však zaměřuje konkrétně na luxusní reklamu s podkategoriemi luxusních automobilů, parfémů a kosmetiky, módy, doplňků, hodinek a šperků.
Růst trhu s luxusní reklamou zpomalil z 2,9 % v roce 2014 na 1,9 % v roce 2015, kdy zadavatelé reklamy reagovali na zpomalení na trzích států BRIC a také na místní konflikty a terorismus. V Asii se výdaje na reklamu snížily o 1,4 % a ve východní Evropě o celých 20,3 % (zejména v důsledku ropné krize a devalvace rublu v Rusku), ale celosvětový součet pozvedl silný růst v Severní Americe (3,6 %) a v západní Evropě (4,7 %).
Pro rok 2016 ZenithOptimedia předpovídá, že se Asie navrátí k 2,9% růstu a že pokles v Evropě se sníží na 2,8 %. Severní Amerika zůstane silná s 3,9% růstem, ale západní Evropa se propadne zpátky na 1,7 %. Celkově v roce 2016 na 18 hlavních trzích agentura předpovídá v luxusní reklamě nárůst o 3,0 %.
Luxusní reklama roste pomaleji než reklama jako celek. Napříč našimi 18 klíčovými trhy v roce 2014 vzrostla o 2,9 %, ve srovnání s 5,6 % pro reklamu jako celek, a v roce 2015 o 1,9 % (ve srovnání s 4,1 %). ZenithOptimedia předpovídá, že tato nižší výkonnost bude pokračovat, přičemž v roce 2016 luxusní reklama vzroste o 3,0 % ve srovnání s 4,5% nárůstem napříč všemi kategoriemi.
Růst v luxusní reklamě pohání USA a Čína
ZenithOptimedia predikuje, že mezi lety 2015 a 2017 luxusní reklama vzroste o 705 milionů USD. 82 % tohoto růstu bude pocházet z USA (347 milionů USD) a Číny (228 milionů USD). USA a Čína jsou největší a druhý největší trh s luxusní reklamou a v roce 2015 měly na svém kontě 45 a 21 % výdajů na luxusní reklamu. Na třetím místě je Německo a za ním Francie a Spojené království. Ve Francii, která trpí přetrvávající nezaměstnaností, nízkou důvěrou a nízkým ekonomickým růstem, agentura očekává jen velmi malý nárůst a předpovídá, že Spojené království Francii letos předstihne a stane se čtvrtým největším trhem s luxusní reklamou.
Digitální média budou v roce 2017 nejvýznamnějšími médii s luxusní reklamou
K růstu luxusní reklamy nejvíce přispívá digitální reklama, která stále roste o dvojciferná čísla. ZenithOptimedia očekává, že mezi lety 2015 a 2017 výdaje na reklamu v digitálních médiích ze strany zadavatelů z luxusních značek vzrostou o 837 milionů USD. Televize, rádio a kino v tomto období stoupnou dohromady o 26 milionů USD, venkovní reklama poklesne o 10 milionů USD a tištěná reklama o 150 milionů USD.
Do roku 2017 bude tištěná reklama představovat 28,6 % všech výdajů na luxusní reklamu, což bude znamenat pokles z 31,9 % v roce 2015. Podíl na trhu patřící televizi se ve stejném období rovněž sníží, a to z 32,7 % v roce 2015 na 30,7 % v roce 2017. Podíl digitálních médií vzroste z 26,3 % v roce 2015 na 32,1 % v roce 2017, kdy předstihnou televizi a tisk a stanou se největším médiem pro luxusní reklamu.
Tisk je i nadále nejdůležitějším médiem pro zadavatele „vysoce luxusní“ reklamy
I přes pokles svého podílu na trhu je tisk pro zadavatele luxusní reklamy i nadále obzvláště důležitý, zejména pro ty v podkategoriích módy a doplňků a hodinek a šperků. V roce 2015 zadavatelé z oblasti módy a doplňků utratili za tištěnou reklamu 83 % svého rozpočtu a zadavatelé z oblasti hodinek a šperků 60 %. Tištěné tituly, zejména exkluzivní magazíny, nabízejí vysoce kvalitní a poutavé, i když odpočinkové čtenářské zážitky, což je obzvláště vhodné prostředí pro zadavatele luxusní reklamy, kteří chtějí předvést hodnotu svých značek.