Do letošního 14. ročníku soutěže bylo přihlášeno 61 prací, tedy přibližně o 15 % více než v loňském roce. Nejobsazovanější se stala kategorie „Event, field a sportovní marketing“ s celkem 13 přihlášenými pracemi.
První kolo hodnocení poroty poslalo na shortlist přes 40 prací ve 13 kategoriích. Mezi finalisty jsou nejčastěji zastoupeny agentury Wunderman, Momentum a Dark Side s pěti a více pracemi na shortlistu.
Předsedkyně poroty Naďa Šolcová k tomu řekla: „Soutěž Český direkt & Promo klade na přihlášené práce velké nároky. Aby uspěly, musí být zároveň strategicky promyšlené s dobrými výsledky i dobrou kreativou. Proto je velmi potěšující, že na shortlist postoupilo tolik soutěžních kampaní. Nominované práce jsou velmi zajímavou marketingovou inspirací.“
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne 1. června v klubu Jazz Dock v Praze na Smíchově. Během slavnostního večera ADMEZ vyhlásí i Osobnost českého direct marketingu.
Vítězové mají právo postoupit do mezinárodního klání – soutěže IMC European Awards for Integrated Marketing Communications, kterou pořádají Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) a Evropská rada pro integrovanou marketingovou komunikaci (IMCC). Soutěž je otevřena všem, kdo získali ocenění v národních soutěžích v některé z členských zemí IMCC. V České republice je touto národní soutěží Český direkt & Promo.
Výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) Tomáš Hájek k tomu řekl: „Jsme zvyklí, že čeští zástupci vozí z Evropy medaile. Budeme držet palce, aby se tak stalo i v letošním roce.“
Kompletní shortlisty jsou na webu: http://www.ceskydirekt.cz/vysledky/vysledky-2016/