Brown-Forman Czechia přichází za zákazníky s chytrým regálem, který tiskne recepty na míchané drinky dle přání. „Cílovou skupinou je běžný nakupující s malými znalostmi mixologie, ale i barman nebo majitel restaurace hledající inspiraci pro svůj podnik,“ říká Tomáš Ptáček, Category & Trade Marketing Manager Brown-Forman Czechia.
Regál vytvořila společnost DAGO, aktuálně je možné nechat se zasvětit do mixologie v prodejně Makro na pražském Černém Mostě.
Zadáním bylo vytvořit luxusní regálové vystavení, které bude odpovídajícím způsobem prezentovat značky z portfolia klienta a motivovat zákazníka k nákupu, nebo jej alespoň inspirovat, aby si drink namíchal doma svépomocí. Koncept místa, kde si nakupující může vytisknout recept a má po ruce všechny potřebné ingredience, již byl vyzkoušen dříve v realizaci v OC Letňany. „Klientela prodejen Makro nakupuje především pro podniky, proto se liší i software a nabízené recepty. Jsou náročnější, vícesložkové pro inspiraci barmanů. Regál je však stále zajímavý i pro koncové spotřebitele,“ uvádí Miroslav Obrátil, project manager DAGO.
Provedení regálu navozuje atmosféru baru, přispívá k tomu osvětlení, obložení centrálního panelu umělým kamenem nebo koktejlové sklenice zavěšené v horní části. Při interakci s dotykovým monitorem je zákazník obklopen prosvícenými lahvemi z portfolia Brown-Forman. Jedná se o whisky, rumy, tequillu i nealko nápoje. Po výběru receptu je možné jeho vytištění přímo u regálu i zaslání na e-mail zákazníka. „Užitečným výstupem softwaru chytrého regálu je také statistika o nejoblíbenějších koktejlech,“ dodává Tomáš Ptáček z Brown-Forman Czechia. Dosavadní ohlasy jsou velmi pozitivní. Brown-Forman Czechia nyní plánuje další aktivity na podporu chytrého regálu a zároveň hodlá k aktuálním promocím využít i imageové LCD obrazovky v jeho horní části.
Chytrý regál neušel pozornosti poroty portálu Místoprodeje.cz, která mu udělila cenu TOP in store realizace měsíce ledna 2016. „Čisté, propracované, vybízející k ochutnání. Tento přístup povyšuje nakupování na zážitek. Provedení pomáhá budovat vysokou hodnotu vystavených brandů,“ zhodnotil vítěznou realizaci porotce Alexandr Stojčev, Group Account Director ze společnosti Momentum Czech Republic.