Podle výsledků studie GfK FURNITURE 2016 společnosti GfK Czech se mezi zákazníky prodejen s nábytkem a bytovými doplňky začíná výrazně zvyšovat podíl lidí, kteří nakupují bytové doplňky a menší nábytek. Důvodem může být to, že se do prodejen začínají vracet cenově citlivější zákazníci, kteří v období krize své nákupy odkládali a za tento sortiment neutráceli.
V uplynulém roce utratili zákazníci za nábytek v průměru přibližně 14 850 Kč ročně a za bytové doplňky přibližně 4 200 Kč ročně, tj. za nábytek vydali 78 procent svých výdajů, zbývajících 22 procent pak za doplňky. Přitom polovina zákazníků (51 procent) vydává ročně za nábytek a doplňky pouze částku do 10.000 Kč. Nejvíce za nábytek a bytové doplňky utrácely mladší věkové kategorie do 39 let, lidé s vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi.
Z nábytkářských kategorií zákazníci nejčastěji nakupovali koupelnový nábytek (34 procent zákazníků), šatní skříně (33 procent), pohovky a křesla (33 procent), komody (33 procent) a postele (33 procent). Z bytových doplňků se nejvíce nakupovalo ložní prádlo (70 procent respondentů), kuchyňské nádobí (65 procent) a osvětlení a svítidla (64 procent).
Více než 2/3 zákazníků dávají při nákupu nábytku a bytových doplňků přednost velkoplošným specializovaným prodejnám. Dominantním hráčem na českém trhu je stále s velkým náskokem IKEA, a to jak pro nákup nábytku, tak bytových doplňků. Druhou nejoblíbenější prodejnou pro nákup nábytku je ASKO a pro nákup bytových doplňků JYSK.