Millward Brown, přední světový odborník na budování silných značek, dnes zveřejnil výroční předpovědi trendů v oblasti digitálních médií pro následující rok. Již po osmé v řadě poskytuje společnost marketérům jasný návod na to, jak využít příležitosti nadcházejících 12 měsíců.
Jedna z hlavních předpovědí pro rok 2016 se týká mapování zákaznických cest. Obchodníci mohou na základě existujících dat sledovat celý proces od počátečního budování povědomí po samotný nákup a integrovat tak prodej přímo do mediálních kanálů. Digitální platformy bezprecedentním způsobem stírají hranice mezi těmito dvěma až dosud samostatnými disciplínami, a umožňují tak optimalizovat zákaznickou cestu lépe než kdy dříve.
Ke změně přispěly tři klíčové trendy: zákaznická cesta už není vázána na jeden konkrétní kanál, ale liší se podle aktuálních potřeb daného člověka v dané chvíli; prodejní platformy mají jak prodejní, tak i mediální charakter; a proměna kreativního sdělení, které už může přímo stimulovat prodej přes digitální kanály.
Obchodníci, kteří si vytvoří detailní zákaznické mapy, budou schopni na základě těchto map sledovat celý rozhodovací proces a budou schopni identifikovat konkrétní momenty a touchpointy s největším vlivem na prodeje. To pak umožní naplánovat optimální zákaznickou cestu, která bude současně fungovat jak jako generátor pozitivní zákaznické zkušenosti, tak i prodejně s cílem zvyšovat tržní podíl značky.
“Prodeje a média fungovala historicky odděleně, ale vlivem změn v digitálním prostředí a v chování spotřebitelů mohou nyní obchodníci tyto dva světy propojit,” říká Duncan Southgate, Global Brand Director pro Digital v Millward Brown. “Očekáváme, že v roce 2016 inzerenti propojí své marketingové aktivity s mapou zákaznických cest, takže prodej a budování značky se budou spíše doplňovat než aby si konkurovali.”
Millward Brown očekává také další významné mediální změny a v předpovědích pro rok 2016 ukazuje návod na to, jak s nimi naložit.
Značky budou v roce 2016 výrazněji investovat do online a speciálně do mobilní video reklamy. Mnohé však vynaloží miliónové částky zbytečně, protože zanedbají nutnost přizpůsobit obsah různým formátům. Chytří obchodníci zapojí digitální úvahy do kreativního procesu hned na jeho počátku a budou také s větší intenzitou pre-testovat. Online televize (Smart TV) nabídne silnější zážitek ze sledování a přinese také výrazné změny do způsobu, kterým lidé konzumují obsah. Přestože běžná TV reklama zůstane zatím i nadále dominantní, experimentálně začne být používána adresná televizní reklama.
Ve snaze zvýšit současnou nízkou receptivitu při sledování digitální reklamy začne řada značek tvořit vlastní obsah. Podobně jako se marketing samotný posouvá od “rušení” k “upoutání” pozornosti, budou značky stale více směřovat k vytváření vlastního obsahu.
“Zvýšený zájem o software pro blokování reklamy naznačuje, že otázka vnímání reklamy spotřebitelem bude v roce 2016 velkým tématem. Značky, kterým se nepodaří na spotřebitele správně zacílit, přizpůsobit obsah různým formátům a přístrojům nebo budou spoléhat pouze na placený inzertní obsah, nebudou schopny vyvolat zájem a zvyšovat prodeje. Schopnost být se spotřebitelem ve chvíli, kdy mu to vyhovuje a nabídnout mu obsah, který ho zaujme a nebude ho obtěžovat, bude dělit obchodníky na ty úspěšné a na ty, kteří jednoduše lezou zákazníkům na nervy,” říká Southgate.
Pro kompletní Digital a Média předpovědi Millward Brown pro rok 2016 navštivte: www.millwardbrown.com/DigitalPredictions.