Podle průzkumu agentury Millward Brown, který se zaměřil na to, jak Češi a Slováci vnímají značku Visa v off-line i on-line platebním prostředí, si ji spontánně vybaví 58 procent dotázaných Čechů a 66 procent Slováků. Podpořená znalost pak mezi českými respondenty dosahuje 92 procent, u Slováků dokonce 96 procent.
Jak se platí v kamenných obchodech a jak na internetu?
Na českém trhu bylo dosud vydáno 3,12 milionu a na Slovensku 2,3 milionu bezkontaktních karet Visa. Při nákupu v kamenném obchodě by podle průzkumu celkem 70 procent dotázaných Čechů a 77 procent Slováků preferovalo právě kartu této značky.
V online prostředí by kartu Visa využilo 60 procent Čechů a 70 procent Slováků. Pokud jde o nákupy v e-shopech, každodenně s ní platí 4 procenta Čechů. Dalších 9 procent ji využije jednou týdně a 15 procent jednou za měsíc. V kamenných obchodech jsou statistiky vyšší. Každý desátý dotázaný Čech platí kartou Visa každý den, 26 procent alespoň jednou týdně a 12 procent jednou za měsíc. Na Slovensku každodenně platí kartou Visa dokonce 16 procent respondentů. 35 procent pak alespoň jednou týdně a dalších 13 procent jednou za měsíc.
„Nákupy v e-shopech zatím počtem ani objemy nedosahují úrovně klasického placení u obchodníků, odtud tedy plynou nižší statistiky. E-commerce je však stále na vzestupu, takže očekáváme, že čísla z on-line prostředí brzy doženou počty off-line prostředí,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Karta je populární především u mladých
Z pohledu demografie je značka Visa nejatraktivnější pro lidi ve věku od 18 do 34 let. Podle Marcela Gajdoše tento trend ve velké míře reflektuje průkopnictví značky Visa v oblasti inovací. „Visa investuje nemalé prostředky do moderních inovačních technologií, které potom ve spolupráci s našimi bankami uvádíme na jednotlivé trhy. V Česku můžeme zmínit spolupráci s Komerční bankou při spuštění mobilních bezkontaktních plateb pomocí cloudového řešení, na Slovensku ve stejné oblasti spolupracujeme s VUB, která bude zároveň vydávat i bezkontaktní nálepky Visa. Všechny tyto novinky oslovují mladou generaci, která má přirozený sklon zkoušet a využívat nové technologie,“ dodává Gajdoš.