Krátké videoformáty jsou u marketérů a reklamních odborníků stále oblíbenější. Dostává se jim navíc v porovnání s ostatními reklamními videoprodukty daleko více pozornosti u cílového publika. Vyplývá to z údajů společností Millward Brown a Motionhouse.
Doba se zrychluje, a proto lidé potřebují jednoduchá a krátká sdělení. Čím dál tím méně čtou a dávají naopak přednost vizuálnímu sdělení, která jsou navíc účinnější a zábavnější. „Mikrovidea jsou jedním z nejlépe vnímaných reklamních formátů. Jsou zároveň nejběžnějším formátem pro tzv. multiscreen kampaně, neboli kampaně kdy se inzerent snaží zachytit zákazníka na vícero obrazovkách, tedy v televizi, mobilu, tabletu nebo na počítači. Obecně se dá říct, že „zábava“ je v případě multiscreen kampaně přitažlivější než množství informací.“ říká Peter Javornický z výzkumné společnosti Millward Brown.
Jedním z formátů je takzvaný explainer, obecně krátké online video, které slouží k vysvětlení funkcí a vlastností produktu nebo služeb firmy. Využívají ho nejčastěji velké značky nebo začínající start-upy především proto, aby seznámily zákazníky s novým produktem nebo službou.
„V zahraničí jsou explainery v podstatě základním stavebním kamenem každého startupu,“ vysvětluje Filip Koubek, jednatel společnosti Motionhouse, která se zaměřuje na tvorbu krátkých animovaných videí.
„Před pár lety bylo u nás slovo „explainer“ v podstatě neznámé, ale v současnosti jeho popularita roste a klienti ho stále častěji poptávají. Explainery jsou ideální také pro tzv. crowdfundingové kampaně, kdy větší počet jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové částce pro klienta.“
Velkou výhodou explainerů je obrovská penetrace mobilních zařízení, především telefonů a tabletů. Podle údajů z letošní zprávy Ericsson Mobility Report bude v roce 2020 používat chytré telefony 70 % populace. Společně s faktem, že se videoobsah se podle Millward Brown stává na mobilních zařízeních stále oblíbenějším mezi uživateli, znamenají tato data světlou budoucnost. „Vizální komunikace a především videoformáty budou čím dál důležitější součástí marketingových kampaní,“ uzavírá Javornický.