Z výzkumu provedeného společností Nielsen Admosphere na reprezentativní internetové populaci 15+ vyplývá, že hypotéku má téměř pětina respondentů a další desetina ji určitě nebo spíše plánuje v příštích 12 měsících. Ceníková hodnota reklamního prostoru v této kategorii vzrostla o 29 %.
Hlavní vliv na změnu měla televize, která meziročně vzrostla téměř na dvojnásobek. Nejčastějšími držiteli hypotečních úvěrů jsou lidé ve věku 35 – 44 let, převážně tedy mladé rodiny s dětmi, případně ekonomicky zajištění singles. Tyto skupiny, na rozdíl od starších generací, dávají častěji přednost vlastnímu bydlení. Vedle skupiny 35 – 44 nejčastěji plánují hypotéku lidé ve věku 25 – 34 let čili ti, které zakládání rodiny s velkou pravděpodobností v nejbližší době čeká. Množství respondentů, kteří plánují využít hypoteční úvěr (9 %), úzce koresponduje se zamýšlenou koupí nemovitosti, což spíše nebo určitě plánuje téměř 12 % respondentů. Častěji jsou držiteli hypoték muži, což může být způsobeno jednak jejich vyšším průměrným příjmem oproti ženám, jednak i tím, že ženy mají v tomto věku výpadky v příjmech v souvislosti s mateřstvím.
Výzkum potvrdil, že naprosto nejdůležitějším faktorem při výběru hypotéky je úroková sazba a délka její fixace (to jako naprosto nejdůležitější faktor při výběru hypotéky uvedla více než polovina dotázaných respondentů) a výše poplatků spojených s hypotékou. Dalšími faktory, které hrají roli, jsou výše měsíční splátky a důvěryhodnost finančního ústavu, případně podmínky předčasného splacení úvěru. Příliš velkou důležitost nehrají podmínky refinancování ani osobní zkušenost s bankovním/finančním ústavem. Jako nerelevantní faktor pro rozhodování pro výběr hypotéky vnímají respondenti povinnost využívat další produkty v daném finančním ústavu – na poslední místo v důležitosti ji zařadilo téměř 40 % respondentů.
Podle aktuálních dat monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere se v prvním pololetí v kategorii Hypotéky a úvěry na bydlení zvýšila ceníková hodnota reklamního prostoru z téměř 216 na 279 milionů. Hlavní vliv na změnu měla televize, která meziročně vzrostla téměř na dvojnásobek.
Investice do reklamního času v televizi v segmentu hypotéky a úvěry na bydlení vzrostla z loňských 112 milionů za první pololetí na 209,5 milionů v prvním pololetí roku 2015. Jedním z hlavních tvůrců nárůstu hrubých investic do televize je Wüstenrot (hypoteční banka popř. stavební spořitelna), která loni v prvním pololetí v televizi neinzerovala a letos své hrubé reklamní investice do televize navýšila na 70 milionů. Nárůst podpořila i Modrá pyramida, která loni též v TV neinzerovala, a letos do TV alokovala přes 13 milionů v ceníkových cenách.
V žebříčku zadavatelů s nejvyššími investicemi stejně jako loni najdeme tradiční poskytovatele hypoték a úvěrů na bydlení jako je Česká spořitelna (resp. Stavební spořitelna České spořitelny), Komerční banka, ČMSS, Raiffeisen (ať už banka či stavební spořitelna) a Hypoteční banka. Top žebříček doplňuje ještě FIO banka.