Jubilejní desátý ročník ankety Křišťálová Lupa 2015 – Cena českého Internetu je tady. Ode dneška až do 28. srpna může internetová veřejnost na webových stránkách ankety nominovat své favority, a to hned třemi cestami – klasickým hlasovacím formulářem, formulářem pro provozovatele projektů a speciálním formulářem pro kategorii Data-driven počin.
Data-driven počin je zbrusu nová kategorie určená projektům, pro něž jsou big data klíčovou a strategickou součástí a posouvají se díky nim výrazně kupředu. Smyslem této kategorie je vybrat takové projekty, které nejlépe využívají data ke změně chování svých zákazníků či uživatelů. Garantem kategorie je Česká spořitelna, generální partner ankety.
Druhou novinkou je Cena popularity, kterou zaštiťuje T-Mobile, hlavní partner ankety. V ní bude veřejnost svými hlasy rozhodovat o nejoblíbenějším projektu.
Internetová veřejnost bude rozhodovat o pořadí v těchto kategoriích:
• Cena popularity
• Internetové obchodování
• Nástroje a služby
• One (wo)man show
• Zájmové weby
• Zpravodajství
Odborná porota bude rozhodovat o pořadí v těchto kategoriích:
• Anticena
• Data-driven počin
• E-commerce inspirace
• Globální projekty českých tvůrců
• Marketingová inspirace
• Obsahová inspirace
• Osobnost roku
• Projekt roku
• Veřejně prospěšná služba
Odborná porota je složená z významných osobností podnikatelského, mediálního a internetového světa.
Pro vlastníky a provozovatele projektů je stejně jako každý rok připraven speciální nominační formulář. Konkrétními informacemi a argumenty v něm mohou podpořit svůj projekt a přesvědčit expertní panel o jeho zařazení do hlasování.
Nominace probíhají od 20. července do 28. srpna. Finální hlasování veřejnosti proběhne od 16. září do 25. října, slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen se uskuteční ve čtvrtek 19. listopadu v Divadle Archa.