Média

Český rozhlas sází na kreativitu a multimedializaci

Kreativita, multimedializace či zdokonalení komunikace s posluchači a zaměstnanci – to jsou hlavní priority projektu Vize 2020, které představil Český rozhlas na Valném shromáždění Evropské vysílací unie (EBU) v Praze.

Rozvojový projekt mimo jiné umožní vnik speciálního kreativního týmu a další rozvoj online prostředí a jeho nástrojů.

„V lednu příštího roku by ve struktuře Českého rozhlasu mělo vzniknout kreativní centrum, které bude schopné pracovat s novými podněty: ať už půjde o novou programovou řadu nebo návrh na rozhlasový seriál. V oblasti multimedializace se budeme věnovat například systému ověřování informací, vytvoření citátoru, zkracovače či monitoringu emocí,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro program a vysílání René Zavoral, který dnes Vizi 2020 na zasedání Valného shromáždění EBU prezentoval.

Citátor a zkracovač budou pomáhat lepšímu šíření obsahu Českého rozhlasu na sociálních sítích. Rozhlasový obsah bude díky těmto aplikacím vypadat lépe, čistě, přehledně – bude vybízet k rozkliknutí a zároveň přinese na první pohled jasnou informaci, že jde o obsah z Českého rozhlasu. V oblasti multimedializace bude dále kladen důraz i na rozvoj datové žurnalistiky.

Dalším z cílů Vize 2020 bude také zdokonalení komunikace s posluchači a se zaměstnanci Českého rozhlasu. Předpokládá se mimo jiné vznik ambasadorství – zapojení významných osobností veřejného života či vědy do vzdělávání pracovníků rozhlasu.

„Vize 2020 je klíčovým projektem EBU, díky němuž by si měli veřejnoprávní vysílatelé uchovat svou jedinečnost a nezastupitelnou roli ve společnosti. Český rozhlas na tuto výzvu velmi rychle zareagoval, protože chce být i nadále moderním a sebevědomým médiem, které určuje trendy,“ řekl generální ředitel Peter Duhan.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!