Obchod

Kotva chce podpořit vznik street foodové lokality s milionovým měsíčním obratem

Street food se stal součástí koloritu většiny středoevropských metropolí. Není možné představit si Berlín bez stánků s kebaby, falafelem či currywursty, Krakov bez rozpečených baget. A Prahu zase ovládla vietnamská, thajská a italská kuchyně.

Že je street food stále oblíbenější i v Česku a může se stát zajímavou businessovou příležitostí, ilustruje také rozvoj jednotlivých lokalit. K těm tradičním, jako je holešovická tržnice nebo písnická SAPA, přibyly nové v samotném centru města, které také pomáhají rozvíjet lokální subjekty.

Jedna vzniká například na náměstí Republiky v bezprostřední blízkosti obchodního domu Kotva. A právě zde je příkladem, jak může street food změnit ráz svého okolí. Z původně průchozího prostranství se v průběhu několika měsíců stala cíleně vyhledávaná destinace, generující zajímavý obchodní potenciál v řádech stovek tisíc korun měsíčně.

„Náměstí Republiky se v posledních pěti letech stalo jednou ze tří nejfrekventovanějších pražských lokalit. Je tedy vhodné využít maximum příležitostí, jak si s jejími návštěvníky vybudovat loajální vztah. Street food se k tomu skvěle hodí,“ uvádí Jaroslav Petrů, generální ředitel OD Kotva. „Street food navíc spadá do naší filozofie slow-shoppingu, zajímá především vzdělané zákazníky střední a vyšší střední třídy. Naším cílem není přivést k obchodnímu domu zákazníky jen kvůli nákupům, naopak chceme, aby se z Kotvy stalo také jedno z míst pro pravidelné zastávky v centru města.“

Kotva_2015

Kotva jako taková již momentálně nabízí více než desítku známých podniků, například čerstvé italské delikatesy Il Delicato, kavárnu Caffé Cremeria Milano nebo freshbar Dante Fresh. Známá je také pivní terasa T-Anker nebo Fashion Club, nabízející speciality z regionálních potravin. Ráda by však podpořila další rozvoj street foodu, a to zejména v rámci rekonstrukce vstupního prostranství.

„Street food stále více považujeme za jednu ze součástí obchodního domu a perfektní doplněk k naší oblíbené restaurační terase. Rád bych, aby rekonstrukce vstupního prostranství proběhla v souladu s touto myšlenkou,“ uvádí Petrů. „Chtěli bychom podpořit vznik obchodně zajímavé street food lokality, která bude schopna dosahovat výrazně vyšších obratů než dnes – v řádu milionů korun měsíčně. Osobně si myslím, že jak Pražané, tak turisté ocení další rozvoj. Praze například stále chybí ve větším měřítku snídaňové trhy nebo místa pro parkování food-trucků. Právě náměstí Republiky a okolí Kotvy pro ně může být ideální.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!