Společnost Facebook ocenila marketingovou akci České spořitelny, během které banka využila sociální síť pro přímý prodej hypoték. Umístila ji na svoje globální webové stránky mezi případové studie světových firem jako je Vodafone UK, Coca-cola, Estée Lauder či Audi.
Facebook takto poukazuje na firmy, které ho dokáží unikátně a kreativně využívat. V případě České spořitelny upozorňuje především na prodejní model, který banka zvolila a uvádí i konkrétní výsledky, které kampaň bance přinesla. Z tuzemských firem stejného úspěchu dosáhl pouze startup ZOOT.
„Klíčem k úspěchu byla propagace pomocí technologií Facebook API* a motivování lidi, aby dále sdíleli naši aplikaci. Díky znalosti klientů, kteří navštívili buď naše internetové stránky Hypotečního centra, nebo samotnou aplikaci, jsme vytvořili tisíce přesně segmentovaných reklam. V podstatě jsme využili všechny dostupné údaje a technologie, které Facebook nabízí,“ říká Lukáš Burda zodpovědný za digitální marketing České spořitelny.
Pouhé čtyři dny stačily lidem loni v létě k tomu, aby pro sebe a další zájemce na Facebooku vybojovali hypotéku s výhodnou úrokovou sazbou. Unikátní nabídka České spořitelny byla podmíněna minimálním počtem 250 žadatelů a časovým limitem 14 dnů. Lidé proto sami sdíleli nabídku mezi své přátele a známé a limit prolomili již za čtyři dny. Česká spořitelna vloni prodala přes Facebook téměř 800 hypoték v celkovém objemu 1,42 mld. Kč. V současné chvíli má na Facebooku více než 43 tisíc fanoušků, a je tak nejúspěšnější mezi českými bankami. Česká spořitelna je na špičce i v rychlosti odpovídání na dotazy klientů v sociálních sítích – na Facebooku jim odpovídá v průměru do 35 minut.
Inovativní přístup České spořitelny ocenila také odborná porota soutěže FLEMA Media Awards, která Českou spořitelnu koncem loňského roku ocenila prvním místem v kategorii Nejlepší využití digitálních médií, získala také ocenění Hypotéka roku v soutěži Fincentrum Banka roku.