Fotbal je v ČR sport číslo 1. Mnoho lidí se o fotbal zajímá a sledují jej. Často ale jen pasivně doma u TV. Cílem kampaně je přitáhnout lidi na stadion. (Fakt: V roce 1996 navštívilo stadion Zbrojovky rekordních 44 120 diváků, letos je však průměrná návštěvnost na desetině tohoto rekordu).
Idea:
V interaktivní hře narážíme na typické výmluvy, proč lidé na fotbal nechodí (lenost, vztah ke klubu, peníze na vstupné, dlouhá cesta na stadion,…). Hlavním hrdinou je brambor sedící u TV, který “bramborovatí” = měkne. S pomocí hráče se zvedne, oblékne dres a vyrazí fandit. Message “nebuď brambor” je určena všem, kteří o fotbale mluví, sledují jej, ale v rozhodující moment se rozhodnou na fotbal nejít a zůstat doma díky některé z klasických výmluv.
Řešení:
Řešením je interaktivní microsite http://www.nebudbrambor.cz , podpořená reklamou na Facebooku a na největších vyhledávačích (Google, Seznam) pomocí bannerových ploch a remarketingu. Dále jsou k propagaci využívána partnerství Zbrojovky (fotbalové weby, brněnská rádia a další). Kampaň je připravena pro další vývoj komunikace po celý zbytek jarní části Synot ligy.
„Call to action“ je podpořeno zvýhodněným vstupným 1+1 zdarma a pro příští utkání mohou fanoušci Zbrojovky očekávat další bonusy a výhody.
Závěrečný screen microsite vyzývá ke sdílení a mezi přáteli – fotbal je kolektivní záležitost a věříme, že boj proti “bramborovatění” se kolektivním stane také.
Realizátor:
Kampaň kreativně i realizačně zaštítilo brněnské centrum inovativní spolupráce UNIFER. UNIFER je založený na principu příležitostí pro studenty VŠ, kteří pracují pod dohledem zkušených mentorů na reálných projektech. Team pro Zbrojovku pod vedením marketingového ředitele UNIFERu Kamila Pavlíček projektově řídil Lukáš Lukeš (student fakulty sociálních studií Masarykovy university) a na realizaci se podíleli další studenti v roli ideamakerů, copywriterů, grafiků, programátorů a specialistů pro výkonnostní on-line marketing.