Impact Hub zahájil už čtvrtý ročník soutěže pro mladé lidi, kteří se chtějí pustit do společensky prospěšného podnikání. Autoři nejlepších nápadů na ekonomicky udržitelné řešení společenských i environmentálních problémů mohou získat až 3000 eur a odbornou podporu.
Setkáním nových zájemců a minulých vítězů začal minulý týden v Impact Hubu Praha nový ročník mezinárodní soutěže Social Impact Award (SIA). Do té se mohou hlásit týmy mladých lidí, převážně studentů, s nápady, jak skloubit společensky prospěšné cíle s podnikáním. V minulých letech v soutěži uspěly například projekty Pragulic (zaměstnávání bezdomovců jako průvodců po Praze), FOREWEAR (výroba designových výrobků z recyklovaného textilu), Rekola (systém sdílení kol ve městě) a mnohé další.
„Propojení podnikatelského záměru s řešením společenských problémů je nám blízké. Na této soutěži nás hodně baví, že objevuje projekty, které přinášejí opravdu neotřelá řešení,“ říká Kamil Pošvic, manažer České spořitelny v segmentu pro podnikatele a firmy. Česká spořitelna je od počátku hlavním partnerem soutěže v ČR.
Soutěžní týmy se mohou hlásit do 20. dubna. Autoři nejlepších pěti projektů získají cenu 1500 eur, pracovní zázemí v síti Impact Hub, vlastního mentora a možnost účastnit se letního akceleračního programu, na jehož konci se soutěží o dalších 1500 Eur. Kromě pěti vítězů vybraných odbornou porotou čeká stejné ocenění i na tým, který získá nejvíce hlasů ve veřejné anketě na internetu.
„Ukazujeme mladým lidem další cestu, kterou se mohou vydat, když se rozhodují o své pracovní kariéře. Ať už je jim blízké téma lidských práv, životního prostředí, vzdělávání nebo třeba zdraví mohou se mu věnovat skrze společensky prospěšné podnikání,“ vysvětluje zaměření soutěže její iniciátor v ČR a spoluzakladatel Impact Hubu Praha Petr Vítek.
Na zahajovacím večeru se představila řada vítězů z minulých let a hosté si mohli prohlédnout také rozšířenou výstavu „Podnikáme jinak“ o úspěšných projektech, které soutěží prošly. Právě osobní příklady lidí, kteří se rozhodli řešit problémy kolem sebe kreativní a udržitelnou cestou, jsou největší motivací pro další účastníky soutěže.
Vedle Česka probíhá Social Impact Award i v dalších devíti evropských zemích, a pomáhá tak rozšiřovat koncept sociálního podnikání v celé oblasti střední a východní Evropy.
„Věříme, že sociální podnikání může být efektivním řešením řady problémů soudobé společnosti – od integrace znevýhodněných skupin na pracovním trhu až po překonávání chudoby. A pokud se do sociálního podnikání pustí naplno mladí a kreativní lidé, mohou vzniknout velmi účinné iniciativy,“ říká Franz Karl Prüller, předseda představenstva Nadace ERSTE, která je regionálním partnerem soutěže.
Letošní novinkou soutěže je větší počet oceněných týmů (celkem 6) a dodatečné ocenění na konci letního akceleračního programu. Rozšiřuje se také podpora aktivních mladých lidí mimo Prahu – zahajovací večer a přípravné workshopy se budou konat také v Impact Hubu v Ostravě a v Impact Hubu v Brně. Organizátoři se chystají i za studenty v Olomouci, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem.