On-line

Jak reagují sociální sítě na vývoj kurzu koruny

Lidé o kurzu koruny živě diskutují také na sociálních sítích a webových portálech v souvislosti s informacemi ve sdělovacích prostředcích. Více o tomto tématu diskutují muži a naprostá většina příspěvků má negativní charakter. Vyplývá to ze studie výkonnostní agentury Performics.

Agentura Performics se ve své studii zaměřila na vývoj počtu diskusí souvisejících s pohybem kurzu koruny a jejím oslabováním vůči euru a americkému dolaru. V posledním roce jejich počet výrazně rostl od srpna 2014, kdy došlo k razantnějšímu poklesu kurzu koruny a o nastalé situaci začala masivně informovat média. Ještě větší nárůst byl zaznamenán letos v lednu, kdy se koruna dostala na dlouholeté minimum vůči dolaru.

„Prostřednictvím nástroje SentiOne jsme sledovali, jak se vyvíjí počet diskusí v závislosti na oslabování koruny, naprostá většina příspěvků do diskusí měla negativní charakter. Lidé na Facebooku dávali nastalou situaci za vinu politikům, na webových portálech účastníci diskusí více analyzovali a nedocházelo k tak velkým atakům na politiky, jako tomu bylo na Facebooku,“ říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics, a dodává: „V diskusích na toto téma jsou mnohem aktivnější muži, jejich příspěvky tvoří více než 3/4.“

performics_koruna_1

Vývoj kurzu koruny podle ČNB a počet zmínek na sociálních sítích v lednu 2015

V lednu sdělovací prostředky začaly masivně informovat o poklesu kurzu koruny, to mělo za následek prudký nárůst počtu diskusí na internetu – viz graf níže.

performics_koruna_2

Téměř polovina všech diskusí na toto téma proběhla v lednu na Facebooku, následovaly webové portály a fóra. ¾ příspěvků měly negativní charakter. Více než ¾ autorů bylo mužského pohlaví.

performics_koruna_3

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!