Budoucnost televizní reklamy se skrývá v jejím zacílení. Společnosti Cisco a Sky předvedly, jak může takový nový přístup vypadat. Nové řešení dostalo název Sky AdSmart a umožňuje zadavatelům na základě více než 150 demografických kritérií podrobně vybírat cílové publikum …
…(pokrač.) a zobrazovat různou reklamu různým skupinám diváků sledujícím stejný aktuálně vysílaný program.
Technologie vyvinuté společností Cisco umožňuje automatizovat řadu aspektů cíleného reklamního systému včetně načasování s přesností na jednotlivé snímky nebo měření sledovanosti. Jen během prvního roku provozu realizovala jeho prostřednictvím společnost Sky přes 1000 kampaní a zobrazované reklamy za tuto dobu shlédlo celkem 895 milionů domácností.
Podle průzkumu Cisco Visual Networking Index budou do roku 2018 sledovat video přes IP sítě 1,9 miliardy lidí a přenosy videa budou tvořit 79 procent veškerého internetového provozu. Právě nárůst popularity videa na internetu může ovlivnit i budoucnost televizní reklamy. „Ukazuje se totiž, že současní televizní diváci, zejména ti z mladé generace, jsou již jiní než jejich rodiče. Nechtějí vysílání jen pasivně přijímat, ale chtějí větší flexibilitu a hrát mnohem aktivnější roli,“ říká generální ředitel společnosti Cisco ČR Ivo Němeček a dodává: „Chtějí si například přehrát pořad v době, kdy na to mají chuť a náladu, hodnotit, komentovat a sdílet názory s ostatními. Naštěstí nástup cloudových technologií umožňuje televizím podobné služby nabídnout.“
Sky AdSmart pokrývá miliony britských a irských domácností, které využívají služby společnosti Sky. Již za první rok provozu se ukázalo, že reklamní divizi Sky Media pomohl získat nové zadavatele a značky a zvýšit výnosy. Od jeho zavedení na začátku roku 2014 využilo Sky AdSmart 357 zadavatelů reklamy k realizaci zhruba 1000 kampaní. Více než tři čtvrtiny z nich dříve v televizním vysílání neinzerovaly nebo neinzerovaly se společností Sky.
Technologie Sky AdSmart spočívá v ukládání cílených reklam v divákově přijímacím zařízení a následném vysílání pokynů, které reklamy se mají do programu zařadit. Zadavatelé mohou podle údajů jako je věk, bydliště, životní styl apod. specifikovat skupiny diváků, kteří mají jejich reklamu zhlédnout. Demografická data jsou získávána z vlastních databází společnosti Sky a z veřejně přístupných zdrojů profilových dat o spotřebitelích, jaké poskytuje například společnost Experian.
Systém AdSmart vznikl ve spolupráci společností Sky a Cisco s využitím některých komponent od dalších dodavatelů. Společně vytvořili nové řešení pro řízení a poskytování služeb, které je plně integrované do stávající vysílací infrastruktury. Společnost Cisco do systému Sky AdSmart přispěla některými prvky ze svého balíku cloudových řešení Videoscape. Ten nabízí například rozhraní pro plánování kanálů a automatizaci odbavení vysílání či systém pro tvorbu a správu metadat. Technologie společnosti Cisco navíc vysilatelům umožní identifikovat koncová zařízení, nastavit podmíněný přístup a řídit distribuci videa či jeho ukládání dat na vestavěný pevný disk.
Soubor cloudových aplikací Cisco Videoscape umožňuje poskytovatelům služeb, vysílatelům a mediálním společnostem nabídnout zákazníkům nový typ služeb jako je třeba Cloud DVR, video obsah na přání či sledování vysílání na libovolném zařízení s možností kdykoli sledování přerušit a navázat jindy na jiném zařízení. Díky založení na cloudových technologiích již nasazení těchto divácky atraktivních služeb nevyžaduje dlouhý čas na implementaci, specializovanou infrastrukturu, ani složité procesy jak tomu bylo v minulosti.