Obchod

Počet nakupujících v diskontech vzrostl v celé Evropě

Podle zjištění průzkumu společnosti GfK podíl českých nákupů v promocích stále stoupá. Nejvíce rostl podíl nákupů v promocích především u čerstvého zboží, kde domácnosti utratí nejvíce v kategorii maso a uzeniny. Novým fenoménem dnešní doby se staly nákupy v diskontních prodejnách.

Utrácí lidé více či méně za promoce?
„Podíl českých nákupů v promocích na výdajích do FMCG stále stoupá. Zvýšení lze zaznamenat především u čerstvého zboží (mléčné výrobky, čerstvá zelenina, maso/uzeniny). Podíváme-li se na podíl nákupů v promocích podle nákupních kanálů, tak největší růst byl zaznamenán u hypermarketových řetězců,“ říká Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director GfK.

Za co a kolik domácnosti nejvíce utrácí?
Co do podílu jednotlivých kategorií se situace v uplynulém období výrazně nezměnila. Mírný nárůst podílu v nákupním košíku zaznamenaly výdaje do čerstvého zboží – to teď tvoří polovinu všech výdajů domácností. Největšími subkategoriemi jsou maso a uzeniny, dále následují mléčné výrobky a pečivo.

Kde nakupujeme nejvíce?
V rámci podílu nákupních kanálů se preference výrazně nemění, mírný nárůst výdajů domácností v ČR zaznamenaly pouze diskontní prodejny, což je ale celoevropský trend; na Slovensku tyto prodejny zaznamenaly dokonce výrazný nárůst.

Podíváme-li se detailně na konkrétní řetězce, tak v obou zemích nejvíce zákazníků přitáhla skupina Schwarz Group (Kaufland, Lidl), kde měli zákazníci největší výdaje; v ČR má necelý 25 procentní podíl na trhu a v SR dosahuje dokonce skoro 27 procent podílu na trhu. V České republice se na 2. místě umístila skupina REWE (Billa, Penny Market), pomyslnou bronzovou medaili získalo Tesco. U našich východních sousedů obdržela stříbrnou medaili, týkající se vyšších výdajů, společnost Tesco.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!