Na konci roku 2014 bylo v České republice podle výzkumu společnosti INCOMA GfK rozmístěno 497 moderních multisortimentních moderních obchodních komplexů s celkovým rozsahem přes 4,5 mil. m2 hrubých pronajímatelných ploch.
Z tohoto počtu je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem 2,3 mil. m2 ploch.
V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce hrubých pronajímatelných ploch výše uvedených projektů v Praze (téměř 80 m2 na 100 obyvatel) a česká metropole je z tohoto hlediska jednoznačně nejvíce saturovaným regionem. Dále následuje Ústecký kraj s 52 m2 na 100 obyvatel. Nejméně saturovanou je z hlediska relativního rozsahu hrubých pronajímatelných ploch nákupních center a dalších multisortimentních obchodních projektů Kraj Vysočina (21 m2 na 100 obyvatel) a Středočeský kraj (24 m2 na 100 obyvatel), zde však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.
Rozsah hrubých využitelných ploch velkoplošných obchodních projektů (nákupní centra, retail parky, hypermarkety s pasážemi, obchodní domy, outlet centra) na 100 obyvatel kraje