Reklama

Reklamní předměty, co je „IN“ – rozhovor s Miroslavem Semerádem

Nejvyhledávanějšími dárky jsou již delší dobu originální předměty na míru, čili tailor-made předměty, které maximálně vystihují společnost či zaměření zadavatele. Stále více firem se orientuje na zájmy svých potenciálních klientů a vnímají, jak tráví volný čas, říká jednatel společnosti Silic Média Miroslav Semerád.

Pro mnohé manažery jsou dárkové předměty synonymem předvánočních příprav na firemní a zaměstnanecké akce, na obdarování klientů apod. Je to skutečně tak, že největší byznys v dárkových předmětech je právě v období podzim/zima?

Není to pravidlem, nicméně reálně se dá říci, že mnoho firem, které primárně reklamní předměty během roku příliš nevyužívají, objednává právě v předvánočním období, tzn. na podzim. Jinak výroba reklamních předmětů bývá rovnoměrně rozložena do průběhu celého roku. Nárazově jsou týdny, kdy je objednávek méně, pak týdny, kdy přichází objednávka za objednávkou. V každém období se snažíme vždy pokrýt všechny poptávky zákazníků k jejich maximální spokojenosti jak v rámci termínu dodání, ceny, tak především odpovídající kvality a originality.

Miroslav Semerád

Jednatel společnosti Silic Média Miroslav Semerád


Vaše společnost Silic Média se především zaměřuje na zakázkovou výrobu reklamních předmětů. V čem se lišíte od ostatních reklamních agentur a jaké nabízíte možnosti brandingu?

Na rozdíl od jiných reklamních agentur zajišťujeme přímo výrobu reklamních předmětů. S klientem vytvoříme a upravíme 3D návrh podle jeho představ o finálním produktu a na základě toho vyrobíme originální tailor-made předmět přesně podle jeho přání. Každé zakázce předchází kvalitní 3D vizualizace, která dokonale vystihuje reálný předmět. Zároveň eliminujeme časovou prodlevu způsobovanou mezičlánky v distribuci, díky čemuž porážíme konkurenci rychlostí. Zakázku jsme schopni dodat již za 10 dní od zadání, což je na české poměry nadstandard. Velký důraz klademe na osobní přístup a v neposlední řadě nabízíme i konzultace v oblasti plánování reklamních předmětů. Jde v podstatě o plánování nákupu reklamních předmětů na období 1-2 roky, kdy můžeme ušetřit klientovi až 60% z cen.

O jaké reklamní předměty je v poslední době největší zájem a proč?

Nejvyhledávanějšími dárky jsou již delší dobu originální předměty na míru, čili tailor-made předměty, které maximálně vystihují společnost či zaměření zadavatele. Důvod je prostý a to ten, že se každý zadavatel při výběru 3D předmětů snaží nejen zviditelnit svou společnost, ale chce se především odlišit se od konkurence. Ať už se jedná o upravené standardní katalogové produkty, či speciální tvary na přání, snažíme se maximálně vyhovět každému požadavku, který může být ze strany zákazníka vznesen. Vždy je lákavější mít byť obyčejnou propisku v barvě Vašeho loga než si vybrat z pěti daných barev z katalogů, které v ČR kolují s různými přetisky, ale shodným obsahem.

Na vrcholu se již několikátou sezónu drží silikonové náramky, o které je stále velký zájem a to především pro jejich dobrou prezentaci, široké využití a nízké pořizovací náklady. Dále jsou to klasické firemní dárky jako například USB flash disky, které jsou pro obdarovaného praktické a dají se maximálně přizpůsobit požadavkům zákazníka. Samostatnou kapitolou jsou dárky s nápadem, designové nebo značkové dárky. V letošním roce vedou různé druhy firemních flip-flopů (žabek), nože v kartě a různé drobné praktické dárky.
Odborníci na 3D předměty doporučují volit individuální dárek před neosobním…

V současné době je velký důraz ze strany zákazníka kladen především na užitečnost a originalitu. Tento směr je dobrý, individuální dárek rozhodně potěší více, než dárek neosobní, což je logické. V dnešní době je upouštěno od trendu „nudných obrandovaných plastových“ dárků. Stále více firem se orientuje na zájmy svých potenciálních klientů a vnímají, jak tráví volný čas. Takto by to mělo být. Při výběru reklamních předmětů je třeba myslet v první řadě na to, že dárek by měl především potěšit obdarovaného a tento požadavek se snažit maximálně propojit s marketingovou myšlenkou a tím, co chceme dárkem říci.

Jaký je nejčastější způsob obrandování výrobku? Volí klienti spíš nenápadné logo nebo naopak?

Na tuto otázku je těžké jednoznačně odpovědět. Někdo má rád holky, někdo zase vdolky, a každý klient má jiné požadavky a představy. Pravdou je, že neexistuje mnoho lidí, kteří by rádi nosili velká reklamní loga, proto jsou na reklamní předměty upřednostňovaná spíše loga malá. I v oblasti 3D marketingu totiž stále častěji platí, že méně je někdy více. V agentuře Silic Média jsme však připraveni splnit jakýkoliv požadavek, který může být ze strany zákazníka vznesen. Ať jde o jakýkoliv způsob brandingu, velikost zde nehraje roli a fantazii se meze nekladou.

Jistě sledujete i zahraniční trhy dárkových předmětů. Jak se to vyvíjí tam?

Česká kancelář asociace POPAI uveřejnila výsledky několika zajímavých zahraničních studií. Z výzkumu prováděného v USA, který se zaměřil na příjemce reklamních dárků, mimo jiné vyplynulo, že vnímání hodnot značky bylo vyšší při použití propagačních předmětů než při působení TV reklamy. Jak ukázaly výsledky, firmu dárce si pamatuje více než 80 procent příjemců reklamních dárků a téměř dvě třetiny obdarovaných uzavřelo s dárcem obchodní kontrakt. Také z antropologického hlediska je dárek odjakživa ceněným sociálním prostředkem, protože v obdarovaném vyvolává pocit jakéhosi závazku.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!