Včera byla podepsána smlouva, podle které ACNielsen Netherlands odkoupil 51% podíl ve společnosti MEDIARESEARCH. Toto strategické partnerství přinese společnosti Mediaresearch další šíření české měřicí technologie a posílení stávajících projektů zejména na zahraničních trzích.
Zbývající podíl 49 % ve společnosti Mediaresearch vlastní i nadále společnost Admosphere (UK) Ltd, za kterou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková a Michal Jordan. Dosavadní strategie Mediaresearch se nemění, s novým společníkem je dohodnuto, že bude zachován vývoj českých technologií, stejně jako stávající zaměření společnosti a rozsah nabízených produktů. Vedle toho přinese strategické partnerství společnosti Mediaresearch a jejím stávajícím i budoucím klientům možnost využívat i technologie a produkty Nielsen, společnosti rovněž chtějí využít synergií a nabídnout trhu nové výzkumné produkty.
V České republice tak budou vedle sebe působit a doplňovat své služby pro klienty dvě sesterské společnosti holdingu – stávající společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem (co lidé kupují), a Mediaresearch, měřící média (na co se lidé dívají), který bude v druhé polovině letošního roku přejmenován na Nielsen Admosphere. Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Východní Evropu, a zároveň jednatel společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu. „Jsme velmi rádi, že dlouhá jednání vyústila do úspěšného konce pro obě strany,“ komentuje novou situaci Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva Mediaresearch a pokračuje: „Tímto spojením se naší společnosti otvírají nové možnosti růstu a současně ho chápu jako ocenění práce celého týmu skupiny Mediaresearch.“
Místopředseda představenstva Mediaresearch Michal Jordan dodává: „Věříme, že toto spojení nám umožní další rozvoj a posílení naší pozice na domácím a zahraničních trzích a že přinese nové projekty, které budou přínosné pro naše stávající i nové klienty.“
Členy holdingu Nielsen se stávají i všechny společnosti ve skupině Mediaresearch – dceřiné společnosti, ve kterých Mediaresearch drží většinový podíl – Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria.