Značka Pepsi, vlajková loď portfolia společnosti PepsiCo, uvádí na český a slovenský trh nově designovanou skleněnou lahev pro Pepsi, Pepsi Light a Pepsi MAX. Nápoje v nových lahvích o objemu 0,25 l budou k dostání v restauračních zařízeních od konce června 2014. Jde o první inovaci ve tvaru lahve Pepsi od roku 1996.
„Na nový design lahve s názvem AXL jsme se všichni v tuzemské pobočce velmi těšili a jsem přesvědčena, že se bude líbit i našim zákazníkům. Cílem redesignu je komunikovat hodnoty značky Pepsi jako značky pro mladé lidi, kteří se nebojí jít vlastní cestou, značky, která je moderní, inovativní. Celkově má nový design mladistvý náboj a energii a při uchopení vás její tvar mnohem víc přiměje zaměřit se na to, co právě držíte v ruce – tedy na současný okamžik. To jsou vlastnosti, které jsme od nového designu chtěli a které souzní s charakterem Pepsi,“ doplňuje marketingová manažerka Pepsico pro ČR a SR Marie Baričičová.
Tvar lahve je pro Pepsi důležitým prostředkem vyjadřování a v historii značky se mnohokrát proměnil. Postupem času se z mnoha edic stal zajímavý sběratelský kousek. Ze všech předchozích designů současná novinka lehce připomíná „swirl bottle“ z let 1958-1978. Místo klouzavě krouživých křivek je však nová lahev ostře řezaná do jednotlivých plošek, čímž získala na dynamičnosti.
Nová lahev je součástí celosvětové kampaně Pepsi „Live For Now“, jejíž motto vyjadřuje aktivní přístup k životu, který Pepsi razí. Na samotném designu lahve spolupracovala agentura Tether, která sídlí v americkém Seattlu. Vývoj nového tvaru trval asi šest měsíců, přičemž na mateřském americkém trhu se nový design lahve poprvé objevil v dubnu 2013.