Pátý ročník pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF zná své vítěze, nejvíce cen – jednu zlatou a dvě stříbrné, posbírala německá kampaň hobbymarketu Hornbach od agentury Heimat. Z českých prací nejvíce zabodovala Kulka, kterou pro Český helsinský výbor připravila agentura Havas Worldwide Praha. Ta si odnesla stříbro z kategorie státních a veřejných institucí a bronz za odvyprávění příběhu.
Porota pod vedením nejoceňovanějšího kreativního ředitele Evropy Alexandra Schilla z německé agentury Serviceplan letos neudělila žádnou Grand Prix. Podle Schilla nakonec každé práci, která mohla aspirovat na Grand Prix, scházel jistý důležitý aspekt. Další porotce, Arno Lindemann z taktéž německé agentury Lukas Lindemann Rosinski, si myslí, že jedním z důvodů pro neudělení Grand Prix mohl být i dostatek času, který měla porota pro svoje rozhodování. „Všemi pracemi jsme se mohli důkladně probrat a pečlivě je posoudit, i proto možná nakonec vyplynuly jednotlivé nedostatky jinak výborných kampaní, které je ale diskvalifikovaly pro udělení Grand Prix,“ vysvětlil Lindemann.
Porotci se shodli, že pro udělení Grand Prix nestačí získat největší počet ocenění v daném ročníku, a že by taková práce měla zásadně rozšiřovat reklamní obzory a měnit zažité postupy. Mezi další úspěšné kampaně patřil americký pivovar Bud, který s kampaní na Bud Light získal nejen zlato ve speciální kategorii pivní reklamy, ale také první místo za brilantní provedení. Zlato a bronz získala i známá akce nového modelu Samsung S4, který přítomnost eyetrackovací technologie demonstroval veřejnou výzvou, kdy kolemjdoucí, který vydrží hodinu nerušené zírat na nový Samsung S4, ho za odměnu zdarma získá. Poslední kampaní, která dokázala na letošním PIAFu zabodovat ve dvou kategoriích, je výroční zpráva německé firmy Auchan, která získala zlato za design a bronz za branding.
„Rozhodování poroty bylo v historii PIAF rozhodě nejpřísnější. Novou skleněnou trofej si odnese 29 prací, zatímco v minlých ročnících se počet oceněných pohyboval mezi čtyřicítkou a padesátkou,“ říká k výsledkům hlasování Marek Hlavica, ředitel PIAF.
Porota posoudila i práce studentské soutěže Czech Republic Is Cool, kterou mezi studenty ekonomickych a uměleckých škol vyhlásila agentura CzechTourism. Úkolem studentů bylo navrhnout komunikační kapaň představující Českou republiku jako přitažlivou destinaci pro jejich evropské vrstevníky.
Z českých kampaní byla za zapojení publika oceněna bronzem Telefónica O2 s prací nazvanou Poslední komentář, Český rozhlas získal stříbro za využití médií při zimní olympijské kampani a Modrý anděl si odnesl stříbro v kategorii Storytelling.
Výsledky PIAF se také promítly do kreativního rankingu PIAFYS. Na prvních pozicích nedošlo k žádné změně, zde s odstupem kraluje dvojice Mezcall&Baron. Pořadí se ovšem měnilo na dalších 318 místech, kde se tísní skoro tři tisícovka kreativců z celého světa.