Již 23. a 24. května proběhnou volby do Evropského parlamentu. Výkonnostní agentura Performics proto v minulých týdnech sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje SocialTools aktivitu domácích politických stran a hnutí na Facebooku. Nejaktivnější jsou správci stránek hnutí ANO a Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury, kteří uveřejňují největší počet statusů denně.
Nejvíce fanoušku má TOP 09 a ANO, následuje Česká pirátská strana. Nejrychleji roste počet facebookových příznivců hnutí ANO.
Výkonnostní agentura Performics sledovala v období od 1. 4. do 5. 5. facebookové stránky 10 politických stran a hnutí (TOP 09, Česká pirátská strana, Strana svobodných občanů, ČSSD, Strana zelených, Věci veřejné, ODS, KDU-ČSL, hnutí ANO a Úsvit přímé demokracie). Největší počet fanoušků má TOP 09 (více než 85 000), následuje hnutí ANO (více než 75 000) a Česká pirátská strana (více než 54 000). Svým fanouškům nejčastěji odpovídají Věci veřejné, Strana zelených a hnutí ANO. Naopak nejméně pak hnutí Úsvit, ČSSD a TOP 09. Ve sledovaném období nejrychleji rostl počet fanoušků facebookových stránek hnutí ANO (o více než 7000), pokud tento trend potrvá, tak brzy dožene TOP 09, které během minulého měsíce počet fanoušků naopak o pár desítek dokonce poklesl.
„Jednoznačným lídrem kategorie v poměru počtu fans a aktivních uživatelů je hnutí ANO, TOP 09 má sice stále největší fanouškovskou základnu, ale pouze necelých 6 % z nich je aktivních, oproti téměř 11 % u ANO,“ říká Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics.
Ze sledovaných facebookových stránek politických uskupení má nejvíce fanoušků aktuálně TOP 09 (více než 85 000), ANO (více než 75 000) a Česká pirátská strana (více než 54 000). Naopak nejméně má ČSSD (cca 13 500) a KDU-ČSL (cca 11 500).
Graf: Počet fanoušků facebookových stránek politických stran (stav ze dne 5. 5. 2014)
Noví fanoušci od 1. dubna do 5. května 2014 – jednoznačně vede ANO
Ve sledovaném období si připsaly největší počet fanoušků facebookové stránky hnutí ANO (více než 7000) a Strana svobodných občanů (téměř 2900), naopak TOP 09 a Věci veřejné několik fanoušků ztratily (37, resp. 5).
Graf: Počet nových fanoušků v období od 1. dubna do 5. května 2014
Absolutně nejvíce aktivní jsou fanoušci ANO
Graf: Aktivita fanoušků (počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu od 1. dubna do 5. května 2014)