Lidl překročil 27. února 2014 hranici 10 milionů fanoušků na sociální síti Facebook. To dokládá i studie „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook”, kterou tento týden zveřejnila agentura „Socialbakers“, jež se zabývá monitoringem sociálních médií.
Lidl odstartoval svoji aktivitu na sociálních sítích spuštěním stránky v Německu. V září 2011 ho následovalo dalších 7 zemí (Velká Británie, Španělsko, Irsko, Nizozemsko, Chorvatsko, Rumunsko a Finsko).
Postupně, až do dubna 2013, spouštěly svoji oficiální facebookovou stránku další země. Dnes má společnost Lidl celkem 26 profilů na sociální síti Facebook a celá komunita čítá přes 10,2 milionů fanoušků. Z celkového počtu uživatelů Facebooku dané země tak připadá průměrně 5,9 % fanoušků na stránku Lidlu. Po 2,5 letech od spuštění zaujímá Lidl 1. místo mezi potravinářskými řetězci v Evropě a 2. místo celosvětově.
Lidl vévodí statistikám nejen co do počtu fanoušků. Podle studie Socialbakers vede Lidl mezi evropskými řetězci i v počtu interakcí (Engagement) a také v počtu zodpovězených dotazů.
„Facebook se stal v posledních 2,5 letech důležitým nástrojem společnosti Lidl pro komunikaci se zákazníky a fanoušky“, říká Andreas Brückner, ředitel agentury MRM Worldwide. „Tento úspěch spočívá v profesionálním přístupu, se kterým se společnost Lidl začala tématem sociálních médií intenzivně zabývat. Místo pouhého jednostranného komunikování reklamního obsahu, využívá Lidl Facebook transparentně a vede dialog se svými zákazníky.“ Kromě klasických soutěží se Lidl snaží aktivně zapojit fanoušky i jinými způsoby. Ve spolupráci s komunitou byly například vyvíjeny nové produkty (Crowdsourcing), nebo na Facebooku probíhají různé charitativní projekty (Crowdfunding). V některých zemích se fanoušci dokonce podílejí na vytváření akčních nabídek a například rozhodovali, které zboží by chtěli v prodejnách Lidl najít.
„Lidl bere názory svých fanoušků velmi vážně. Myslím si, že to je spolu s inovativním obsahem jedním z hlavních důvodů úspěchu vysoké interakce“, pokračuje Andreas Brückner. „Také v budoucnu hodláme zaměřit naše aktivity Facebooku na inovace, kontakt s našimi zákazníky a na transparentnost,“ dodal.
Lidl Česká republika na Facebooku
Společnost Lidl Česká republika spustila oficiální profil v březnu roku 2013 a už několik dní po startu přeskočila v množství fanoušků ostatní řetězce. V únoru roku 2014 se profil dostal do Top 10 nejúspěšnějších firemních stránek v České republice a pravidelně se umisťuje na listině „Socially devoted“, který hodnotí profily s nejvyšší interakcí s fanoušky.
„Za rok fungování jsme si vytvořili stabilní základnu fanoušků a ti se aktivně zapojují do tvorby obsahu stránky, “ komentuje Jitka Vrbová, tisková mluvčí společnosti Lidl Česká republika. Kromě aktuálních informací stránka nabízí i odlehčený a zábavný obsah. „Pro naše fanoušky neustále vymýšlíme netradiční soutěže a kvízy, ať už na aktuální téma nebo na podporu našich tematických týdnů“, doplňuje Jitka Vrbová.
Mezi nejúspěšnější aplikace vůbec patřila soutěž, v níž fanoušci hlasovali o nejoblíbenější prodejnu Lidl. V pěti vítězných prodejnách se uskutečnilo noční nakupování v pyžamu se speciálními nabídkami a občerstvením zdarma.