Soutěž firemních periodik Zlatý středník přináší v letošním, již 12., ročníku několik změn. Opět se vrací k původní myšlence zaměřit se na firemní periodika. Vedle toho se pořadatel soutěže, profesní sdružení PR Klub, rozhodlo zavést oborové kategorie, obměnit porotu soutěže i hodnotící list ke každému periodiku. I díky tomu bude po skončení soutěže možné dát přihlašovatelům zpětnou vazbu a ukázat transparentní systém hodnocení. Dále také byla rozdělena kategorie Zlatá litera na interní text a PR text či nová kategorie Inovativní a netradiční formy firemní komunikace, která vznikla z iniciativy Poradního panelu PR Klubu. Celkem se lze přihlásit do desíti kategorií. Přihlášky do soutěže je možné zaslat až do 20. února.
„Ke změnám jsme se rozhodli na základě zpětných vazeb a diskuse s přihlašovateli a s ohledem na statistiky z minulých ročníků. Rozšíření kategorie Zlatá litera o PR texty dává prostor novým přihlašovatelům, například PR agenturám, které se více zaměřují na externí komunikaci než na interní,“ vysvětluje Viola Baštýřová, předsedkyně PR Klubu a garantka soutěže Zlatý středník, a dodává: „Zárověň jsme výrazně obměnili složení poroty, protože chceme vnést na hodnocení periodik nový pohled. Jsme rádi, že naše pozvání stát se porotci dvanáctého ročníku přijala řada osobností českého mediálního, reklamního i uměleckého trhu.“
Porota je složena z 25 profesionálů, kteří jsou rozděleni do pěti skupin, z nichž každá bude hodnotit vybrané kategorie. Předsedové jednotlivých porot jsou Luďka Raimondová, Corporate Communication & Marketing Czech Credit Bureau, Vladimír Bystrov, předseda Asociace Public Relation Agentur, Jitka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti, Barbora Tachecí, moderátorka TV Prima, a Michal Vlasák, Deputy Managing Director Havas PR Prague. Seznam všech porotců je možné nalézt na webu soutěže www.zlatystrednik.cz.
Vyhlášení soutěže ve stylu retro
Přihlášky do soutěže lze posílat do 20. února 2014 včetně a jsou k dispozici na www.zlatystrednik.cz/prihlaska, v únoru a březnu budou jednotlivé poroty posuzovat přihlášená periodika ve trojkolovém a texty ve dvoukolovém hodnocení. Slavnostní vyhlášení proběhne 24. dubna 2014 v Autoklubu ČR a tématem večera bude ohlédnutí za minulostí firemní komunikace ve stylu retro. Moderátorkou večera bude Ester Kočičková.
„V PR Klubu jsme nově také vytvořili Poradní panel PR Klubu, jehož členy jsou například Václav Pavelka z agentury Native PR, Marek Hlavica, ředitel mezinárodního festivalu reklamy PIAF, Romana Nýdrle ze společnosti Makro či Ivo Měšťánek z ČSOB. S nimi bude Výkonný výbor konzultovat směřování a jednotlivé aktivity sdružení,“ dodává Viola Baštýřová.