Říjnové výsledky měření návštěvnosti internetu jsou první, které se počítaly podle nové metodologie NetMonitoru. Změny v metodologii jsou prvním krokem k zavedení nového, tzv. multiplatformního přístupu. Cílem je prezentovat návštěvnost podle použitého zařízení: PC, mobilní telefon, tablet a další.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
V říjnu navštívilo webové stránky zapojené do výzkumu celkem 8,6 milionu reálných uživatelů, z toho jich 6,6 milionu pocházelo z České republiky. Čeští internetoví uživatelé provedli na měřených stránkách více než 8 miliard zobrazení stránek a strávili na nich v průměru přes 1,5 hodiny denně. Počet návštěv provedených českými uživateli v říjnu dosáhl více než 1,14 miliardy a průměrná návštěva trvala necelých devět minut. Říjnové výsledky jsou ovlivněny změnou metodologie výzkumu, což je třeba zohlednit při jejich porovnání s předchozími měsíci.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – výsledky za říjen
* Reální uživatelé z ČR – počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, říjen 2013.
Návštěvnost mobilního internetu a streamovaného obsahu
Zapojené mobilní webové stránky navštívilo z mobilních zařízení více než 2 miliony reálných uživatelů. Čeští internetoví uživatelé na nich provedli téměř 747 milionů zobrazení stránek, nejvíce přitom na horizontálních, zpravodajských a bulvárních portálech. Streamovaný obsah na měřených webových stránkách sledovalo v říjnu téměř 3,5 milionu uživatelů, což je více než 50 procent české internetové populace. Čeští uživatelé provedli na těchto webech přes 127 milionů zahájených přehrání a průměrně strávili sledováním multimediálního obsahu téměř 50 minut denně.