Společnost Yeseter Now, která se zabývá monitoringem a analýzou sociálních sítí a webových diskuzí, připravila pohled na přípravy na vánoční nákupy, o kterých se aktuálně na internetu živě diskutuje.
Pro účely tohoto průzkumu společnost Yeseter Now analyzovala v období od 20. října do 5. listopadu přes 35 tisíc diskusních příspěvků týkajících se příprav na Vánoce. V tomto období zhruba 70 procent diskutujících požaduje od svých přátel radu na vhodné vánoční dárky. 16 procent diskuzí se točí také kolem receptů na vánoční pochutiny.
Nejvíce se diskutéři baví o dárcích pro děti, a proto se v celých 29 procentech v diskuzích objevují tipy na hračky. Těm dominují různé stavebnice, plovoucí auta, panenky a kuchyňky. Největším klučičím hitem se zdá být yoyo.
16 procent dárků bude pocházet z široké palety kosmetiky a parfémů.
15 procent tvoří oblečení, kde jistou část představuje i erotické spodní prádlo.
14 procent diskutérů zvažuje nákup elektroniky, kde jsou v hojné míře zastoupeny tablety, čtečky elektronických knížek a chytré mobilní telefony. Hodně se probírají i mobilní telefony pro děti zhruba od věku deseti let.
Knihy, filmy a jiné DVD kolekce jsou probírány v 11 procentech diskusí. 4 procenta debat jsou věnovány domácím spotřebičům nebo vybavení domácnosti, prim zde hrají kávovary. Další 4 procenta zvažují pro své nejbližší nákupy zážitků. Stejně, po 3 procentech, letos zřejmě Ježíšek nadělí šperků a erotických pomůcek. Pouhé 1 procento debatérů pak zvažuje charitativní dárky pro sociálně slabší.