Již tento pátek vypuknou volby do Poslanecké sněmovny. Letošní předvolební kampaně mají oproti těm minulým celou řadu specifik. Jedním z nich je komunikace na sociálních sítích, a to jak jednotlivých stran, tak jejich předsedů. Právě facebookové stránky v minulých týdnech sledovala agentura Performics prostřednictvím svého patentovaného nástroje SocialTools. Nejvíce fanoušků má Tomio Okamura a Miroslav Kalousek.
Výkonnostní agentura Performics sledovala facebookové stránky vybraných lídrů politických stran kandidujících do Poslanecké sněmovny. Ve svém průzkumu se zaměřila na facebookové stránky Přemysla Sobotky, Jany Bobošíkové, Andreje Babiše, Miroslava Kalouska a Tomia Okamury. „Největší počet fanoušků má Tomio Okamura, a to více než 74 000. Jeho fanoušci jsou zároveň nejvíce aktivní a na jeho stránkách se ve většině případů objevují pozitivní příspěvky,“ říká Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics, a dodává: „Naopak negativní komentáře se poměrně často objevují na stránkách Miroslava Kalouska, jež si v posledních 17 dnech připsaly více než 5000 nových fanoušků.“ Více než 12 000 fanoušků mají aktuálně facebookové stránky Přemysla Sobotky. Nejméně fanoušků mají ze sledovaných Andrej Babiš (necelých 5500) a Jana Bobošíková (cca 2000).
Graf: Počet fanoušků facebookových stránek lídrů politických stran (stav ze dne 21. 10. 2013)
Noví fanoušci od 4. do 20. října – vede Kalousek s Okamurou
Ve sledovaném období získal největší počet fanoušků Miroslav Kalousek (více než 5100), na druhém místě skončil Tomio Okamura (více než 4400). Andrej Babiš získal více než 1400 fanoušků, Jana Bobošíková pouze 16 a Přemysl Sobotka dokonce 29 fanoušků ztratil.
Graf: Počet nových fanoušků v období od 4. do 20. října 2013
Absolutně nejvíce aktivní jsou fanoušci Okamury
Graf: Aktivita fanoušků (počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu od 4. do 20. 10. 2013)
Co je SocialTools a jak funguje?
SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí, apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.