Výzkum trhu

Útraty za DIY zboží klesají

Výsledky nové studie Incoma DO-IT-YOURSELF 2013 ukazují, že při výběru prodejny, pro nákup hobby sortimentu výrazně vzrostla důležitost dostupnosti prodejny. U řady sledovaných DIY kategorií tak došlo k výraznému nárůstu preferencí malých a nezávislých prodejen s dobrou dostupností na úkor velkých hobby marketů.

Šlo především o tyto sortimentní skupiny: dřevo, podlahové krytiny, dveře, okna, stavební materiály, obkladačky, dlažba, sanitární technika (umyvadla, toalety, baterie), barvy-laky a malířské potřeby, lepidla, tapety. Naopak v případě nákupu nářadí, železářství, elektrické nářadí, svítidel, osvětlovací techniky a potřeby pro zahradu si hobby řetězce dokázaly udržet svou pozici.

Studie Incoma DIY 2013 také ukazuje, že se opět zvýšil podíl domácností, které při nákupu DIY zbožísilně ovlivňuje ekonomická situace. Letos poprvé se cítí ohrožené všechny věkové i vzdělanostní kategorie zákazníků téměř rovnoměrně. Jak potvrzují výsledky studie Incoma DIY 2013 i data ČSÚ, Češi utráceli v uplynulém roce výrazně méně za většinu DIY kategorií. U některých kategorií také ubylo lidí, kteří dané zboží vůbec kupují. S tím souvisí i celkový meziroční pokles v návštěvnosti u většiny širokosortimentních hobbymarketů.

DIY_incoma_2013

Podle údajů společnosti INCOMA GfK působí na českém trhu 90 širokosortimentních hobbymarketů (28 prodejen OBI, 24 prodejen řetězce bauMax, 15 prodejen Globus, 8 prodejen Bauhaus, 8 prodejen Hornbach a 7 prodejen UniHobby). Incomou odhadovaná celková prodejní plocha hobbymarketů v ČR byla v polovině roku 745 tis. m2. Největší počet hobbymarketů se nachází na území hl. m. Prahy (19), následují Středočeský (17), Moravskoslezský (16) a Jihomoravský kraj (15). Největší plošný standard (tj. průměrný počet m2 prodejní plochy hobbymarketů na jednoho obyvatele) mají okresy Plzeň-město, České Budějovice, Hradec Králové a Ostrava-město.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!