Dvě třetiny Čechů už někdy v minulosti uzavřely nějaký druh pojištění. Nejčastěji si ho dohodli prostřednictvím osobního setkání, a naposledy svou pojistku takto uzavřelo 80 procent lidí. V poslední době se však do popředí dostává i nabídka pojištění on-line (internet a telefon), která je momentálně v České republice druhým nejčastějším způsobem uzavření pojištění. On-line si pojištění sjednává více než jedna pětina lidí a mezi jeho největší vnímané výhody patří zejména pohodlné uzavření přímo z domu, rychlost a možnost uzavření pojištění kdykoliv během dne. Zjištění pocházejí z dubna 2013 z volně prodejné studie „On-line pojištění“ na vzorku tisíc respondentů v České republice.
„Osobní sjednání pojistky je stále tradiční forma, na kterou jsou lidé zvyklí. Umožňuje jim vše potřebné dohodnout osobně bezprostředně na setkání, což zvyšuje jejich pocit jistoty a bezpečí. Lidem vyhovuje také skutečnost, že mají svého poradce, který je v případě potřeby může navštívit i doma,“ upřesňuje Ing. Jiří Nosek, MBA, Sector Leader Financial Services and Technology ze společnosti GfK.
Je on-line pojištění na vzestupu?
Ačkoli osobní uzavření pojištění je stále nejoblíbenější, lidé postupně začínají sahat i po on-line pojištěních, která jsou v Čechách druhou nejčastější formou pojištění.
Za posledních 12 měsíců si on-line pojištění sjednala desetina Čechů a podle výsledků průzkumu můžeme očekávat podobný trend i v příštích 12 měsících.
Výhody on-line pojištění
„Jako největší výhodu on-line uzavření pojistky uváděli respondenti pohodlí domova, které ocenila téměř polovina dotázaných. Lidé uzavírali on-line pojištění i kvůli rychlosti, možnosti uzavřít jej kdykoli a také díky jednoduchosti procesu. Necelá pětina lidí uvedla jako výhodu i možnost uzavření pojistky na poslední chvíli,“ uvedl Jiří Nosek.
Které pojištění nejvíce „letí“ při uzavírání pojištění on-line?
Ochota k uzavření pojištění on-line je nejvyšší u cestovního pojištění, které by si takto dohodla čtvrtina lidí. Naopak nejméně oblíbené pojištění přes on-line je pojištění podnikatelských rizik a pojištění právní ochrany.
„Cestovní pojištění a pojištění vozidla mají lidé tendenci sjednat si on-line i kvůli tomu, že je řeší opakovaně a častěji než ostatní sledované typy a zároveň není potřeba takové míry zvažování a rozhodování jako u ostatních typů pojištění,“ upřesňuje Jiří Nosek.
O průzkumu:
Zjištění pocházejí z volně prodejné studie „On-line pojištění „. Průzkum se realizoval v dubnu 2013 metodou CAPI na vzorku tisíc respondentů v České republice.