Výzkum trhu

Návštěvnost z mobilů tvoří v ČR 6,4 % všech zobrazení stránek, na Slovensku je to 20 %

Téměř 6,4 % všech zobrazení webových stránek provedených internetovými uživateli v České republice pochází z mobilních zařízení. Podobného podílu dosahuje návštěvnost z mobilních zařízení v celém regionu CEE (6,6 %), naopak nejvíce zobrazení stránek generovaných z mobilů a tabletů bylo zaznamenáno na Slovensku (20 %). Vyplývá to ze studie gemiusAudience od společnosti Gemius, která měří návštěvnost internetu z klasických PC a mobilních zařízení v regionu CEE a Dánsku.

Mobilní návštěvnost v regionu CEE

Návštěvnost z mobilních zařízení se v dubnu 2013 meziročně nejvíce zvýšila na Slovensku a v České republice, kde byl jako na jediných trzích ve střední a východní Evropě zaznamenán nárůst vyšší než 200 % (219 %, resp. 207 %). Zatímco podíl zobrazení stránek, generovaných mobilními zařízeními dosahuje na Slovensku pětiny všech page views, v ČR je mobilní návštěvnost podobná průměru celého regionu. „Důvodem pro tak velký podíl mobilních zobrazení stránek na Slovensku a v Dánsku je vliv silných lokálních hráčů, kteří spouští mobilní verze svých webů. Podle výsledků naší studie pouze na třech zkoumaných trzích byl meziroční nárůst podílu návštěvnosti z mobilních zařízení nižší než 100 %, a to v Bělorusku (34 %), Litvě (81 %) a Polsku (87 %). Můžeme předpokládat, že ve všech státech regionu stále existuje velký prostor pro rozvoj mobilních služeb”, říká Krzysztof Rosiński, odborník společnosti Gemius v oblasti mobilního internetu. 

Rozšíření mobilů a tabletů

Zatímco penetrace klasického internetu je v ČR vysoká a dosahuje 70 %, rozšíření mobilních zařízení je v porovnání s dalšími zkoumanými státy o něco nižší. Penetrace mobilů dosahuje na českém trhu 13 %, pro srovnání – například na Slovensku je to 15 %, v Lotyšsku 17 % a na zralejších trzích, jako je Izrael či Dánsko dokonce 36 %, resp. 54 %. Penetrace tabletů dosahuje v ČR 2 %, na Slovensku je to 5 %, v Lotyšsku 7 %, Izraeli 14 % a v Dánsku 30 %. Mobilní návštěvy českých webových stránek jsou v 82 % realizovány telefony a ve zbývajících 18 % tablety.

Kdy se připojujeme k internetu z mobilů a kdy z tabletů?

Využití jednotlivých zařízení používaných pro připojení k internetu se mezi českými uživateli mění v průběhu dne. Ráno (mezi 6. a 9. hod) jsou nejpoužívanější mobilní telefony, v pracovní době to jsou klasické PC a večer (19. – 24. hod) tablety. Polovina všech návštěv generovaných tablety probíhá mezi 17. a 23. hodinou a s vrcholem mezi 20. a 22. hodinou večerní.

Data pro Českou republiku pochází ze studie gemiusAudience a výzkumu SEKV, data pro ostatní státy pochází se studie gemiusAudience.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!