V dubnu rostl počet internetových uživatelů navštěvujících stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z mobilních zařízení. Počet uživatelů používajících pro sledování těchto webů tablety a mobily přesáhl v předchozím měsíci 1,56 milionu. Čeští internetoví uživatelé sledují pomocí mobilních zařízení nejraději horizontální, zpravodajské a bulvární portály a nejvíce času tráví na komunitních portálech. Webové stránky měřené ve výzkumu NetMonitor navštěvovalo z klasických PC 6,42 milionu uživatelů.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
V minulém měsíci navštívilo webové stránky měřené ve výzkumu 6,42 milionu uživatelů a počet zobrazení stránek dosáhl 8,1 miliardy. Čeští internetoví uživatelé navštěvují internet častěji v pracovních dnech než o víkendech, kdy je návštěvnost o téměř 700 tisíc reálných uživatelů nižší. Na webech zapojených do výzkumu NetMonitor strávili uživatelé v dubnu v průměru 26 hodin a 41 minut a provedli na nich více než 1,18 miliardy návštěv.
V dubnu měly nejvyšší návštěvnost webové stránky zapojené do kategorie HP rozcestníky, Zpravodajství a Databáze a katalogy a největší meziměsíční nárůst zaznamenaly IT servery a weby z oblasti mobilní a digitální technologie, které navštívilo v posledním měsíci o 86 tisíc uživatelů více než v březnu.
Návštěvnost streamovaného obsahu
Streamovaný obsah sledovalo v dubnu více než 2,78 milionu reálných uživatelů, kteří na webech zapojených do výzkumu provedli více než 105 milionů zahájených přehrání. Čeští uživatelé provedli na těchto webech více než 44 milionů návštěv, přičemž průměrná délka jedné návštěvy přesáhla 11 minut. Průměrný čas strávený uživatelem měsíčně sledováním multimediálních souborů na internetu přesáhl v dubnu 3 hodiny. Streamovaný obsah na českém internetu je stále více populární mezi muži nežli ženami, které tvoří necelých 44 % uživatelů multimediálních souborů.
– red –