Obchod

Oblečení na internetu zažívá boom, Češi ho na internetu kupují nejčastěji

Prodej módy přes internet vzkvétá. Více než 40 % Čechů nakupuje na internetu nejčastěji oblečení. Teprve za tím se umístily hračky, bílá technika nebo produkty z kategorie Kosmetika a zdraví. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research mezi téměř 6 000 internetovými uživateli v Česku.

Obliba nákupu oblečení přes internet se s každým rokem zvyšuje. „Ještě před třemi lety uvádělo módu jako nejčastější položku na internetu 36 % lidí, v loňském roce už to bylo 43 %,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz a dodává: „Móda je nejdynamičtěji rostoucí segment v rámci ecommerce. Očekáváme, že zájem lidí o nákup oblečení online nadále poroste.“

Při nakupování módy přes internet se však nejedná pouze o výsadu žen. „Oblečení, doplňky nebo obuv nakoupilo na internetu 57 % žen a téměř celá třetina mužů. U žen bylo oblečení nejčastěji nakoupenou položkou, muži nakupovali více jen mobilní telefony,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: „Z výsledků vyplývá, že se zboží rozdělilo na mužské a ženské. Toto rozdělení kopíruje nákupy mužů a žen v kamenných obchodech.“

Oblečení je dlouhodobě oblíbené také na obchodním portálu Aukro.cz. „Lidé nakupují online nejen oblečení, ale také doplňky nebo obuv. V sortimentu vede dámská móda, kterou podle výzkumu nakupuje 77 % našich zákazníků,“ potvrzuje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. „Lidé na internetu oceňují široký výběr, a to včetně značek, které v České republice nemají zastoupení v maloobchodní síti. Navíc ceny oblečení na internetu mohou být i o několik desítek procent nižší než v kamenných prodejnách,“ doplňuje Papežová.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!