Výzkum trhu

Ekonomika připoutanosti: Tradiční modely spotřebitelského chování selhávají

Rozpor mezi touhou a chováním spotřebitele se liší podle kategorie, v průměru je ale překvapivě velký, plných 42 % lidí nenakupuje tak, jak by chtěli nebo jak si myslí, že nakupuje.

Konvenční trackingy často vykreslují značky jako silné, ačkoliv prodeje tomu neodpovídají. Chyba je v tom, že nezohledňují dynamiku trhu a neberou v úvahu faktory, které hrají při výběru roli. Lidé nejen často mění výši útraty za jednotlivé značky, ale také se rozhodují na základě vzájemného porovnávání. Změny podílů značek na trhu jsou způsobeny nejen přechody zákazníků ke konkurenci, ale také změnami v útratách na individuální úrovni.

Studie Ekonomika připoutanosti (The Commitment Economy), provedená na vzorku 39 000 spotřebitelů ze 17 zemí světa ukázala, že skuteční lidé si vybírají značky na základě faktorů, s nimiž trackingy značek nepracují.

Proto TNS AISA přichází s novým Konverzním modelem, který kombinuje „sílu značky v mysli“ – tedy to, jak spotřebitelé značku vnímají, se „silou značky na trhu“ – tj. její cenu a dostupnost. O Ekonomice připoutanosti, novém Konverzním modelu a o tom, jak změny v ekonomickém chování evropských spotřebitelů ovlivňují značku, přijede do Prahy 18. března 2013 v rámci TNS University přednášet Rosie Hawkins, globální ředitelka Brand & Communication sítě TNS.

Identifikováním tržních bariér, které můžou lidem bránit v nákupu značek, které chtějí, a současným vyhodnocením emocionálního spojení se značkami, umožňuje Konverzní model přesně předpovídat důvody, proč spotřebitelé za značku neutrácejí víc. TNS AISA ho využívá tyto poznatky k tomu, aby přesně vyčíslila hodnotu, kterou značka získá, pokud dané bariéry odstraní.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!