Integrace sociálních médií v komunikační strategie společnosti je zpočátku spojena s náklady, zejména zřízením týmu odborníků v oblasti sociálních sítí a vyčleněním dalších prostředků. Specialistka na internetový marketing profesorka Sonja Salmen, která vyučuje e-strategie a e-business na Heilbronn University, vysvětluje, proč je závazek vůči novým médiím stále aktuálnější.
- Stále více a více zákazníků, dodavatelů a obchodních partnerů je na internetu. Každý by zde měl využívat kreativitu a inteligenci svých partnerů. Každý, kdo je zde včas, má jedinečné konkurenční výhody.
- Pro business-to-business poskytovatele závazek platí ještě víc, protože profesionální rozhodování o koupi je často ještě více založeno na dobré pověsti a doporučení než rozhodnutí cílových spotřebitelů. Prostřednictvím internetového poselství s dobrým obsahem a důvěryhodného dialogu může společnost použít publikum jako inovačního vůdce. B-to-B poskytovatelé musí také prezentací přilákat talentované mladé lidi z generace digitálních domorodců, kteří vyrostli s internetem.
- Přesun epicentrum dialogu skutečně na kupující. Obchodníci by toho měli využít. Musíte to ovšem udělat tak, aby si zákazníci sami emotionalizovali produkty a služby. Nejjednodušší a nejlevnější je umožnit zákazníkům, aby se účastnili v sociálních sítích na procesu vytváření hodnot. Takže navrhnout své vlastní výrobky nebo varianty, přispět nápady, dělat úsudky.
- Mohou firmy ušetřit tím, že nahradí tradiční reklamu prostřednictvím přítomnosti na internetu? Ačkoli je mnoho příběhů o firmách a jejich úspěšných marketingových aktivitách tohoto typu, je to drahé. Nutný je rozvoj sociálního týmu mediálních odborníků a to spotřebovává značné prostředky.
- Mnozí se obávají, kritiky na internetu – a samozřejmě oprávněně. Tato část celého komunikačního procesu je samozřejmě těžko předem vyprojektovatelná. Pokud je kritika konstruktivní, může ovšem přispět k důvěryhodnosti komunikačního procesu.