V době, kdy krize na trhu realit dosahuje až nečekaných rozměrů je víc než kdy jindy nutné, umět si získat a udržet své klienty. Cesta k úspěchu přitom nemusí být trnitá. Na příkladu homesweethome.cz/“ TARGET=“_blank“>realitní kanceláře Home Sweet Home si ukážeme několik tipů a rad.
Klíč k úspěchu – vhodné zacílení
Poučky o tom, jak důležité je správně zvolit cílovou skupinu a s ní adekvátně pracovat, naleznete v každém kurzu pro podnikatele a marketingové příručce. Do praxe ji ale zdárně úplně každý nepřevádí. V Home Sweet Home to však chápou správně. Cílové skupiny si pečlivě rozdělili a komunikační strategie odpovídá potřebám toho kterého segmentu.
Jako příklad a inspiraci můžeme uvést studenty – na ty je kampaň zaměřena zejména na počátku školního roku, kdy se všichni stěhují do univerzitních měst. Cizojazyčným zákazníkům zase vychází vstříc nabídkou nemovitostí odpovídajících jejich požadavkům a samozřejmě komunikací v odpovídajícím jazyku.
Slušnost je cesta
Dalším bodem cesty k úspěchu je solidní vystupování a slušné chování. To ve zkratce znamená přímé a upřímné jednání se všemi klienty bez rozdílu a absenci negativních odkazů a prohlášení na adresu svých konkurentů. Přesně to na zákazníky působí velmi pozitivně.
Ocenění o kvalitě vypovídají
Na první pohled o kvalitách realitní kanceláře nejlépe svědčí právě spokojenost jejích klientů. I proto se Home Sweet Home hrdě prezentuje jako společnost, kterou čtenáři Prague Post dvakrát vyhodnotili Nejlepší realitkou v Praze. Konkrétně to bylo v letech 2009 a 2011.
V její prospěch hovoří i četné pozitivní reference, a to těch lidí, kteří měli zájem jak o koupi, tak pronájem bytu.
Neméně důležitá je komunikace prostřednictvím médií a v poslední době zejména sociálních sítí – vyplácí se do těchto prostředků investovat čas a peníze a vést slušnou a kvalitní kampaň na všech frontách.
Servis samozřejmostí?
Ačkoliv to v dnešní době velká část zákazníků považuje za samozřejmost, nemusí tomu tak být. Důležité je zajistit kvalitně školené pracovníky a pokud možno rozmístění více poboček v republice. Chybět by neměly ani právní a poradenské služby.