Výzkum trhu

10 žhavých spotřebitelských trendů pro rok 2013

Oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů určilo nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2013 a další léta. Toto oddělení již více než 15 let provádí výzkum hodnot a chování lidí a způsobů, jak lidé využívají produkty a služby informačních a komunikačních technologií.

Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení, uvádí: „Náš celosvětový výzkumný program vychází z rozhovorů, které jsou každoročně vedeny s 100 000 respondenty ve více než 40 zemích a více než 15 megapolích. Během let jsme shromáždili obrovskou databázi informací o spotřebitelských trendech a pozorujeme, že tempo změn je nyní rychlejší než kdykoliv předtím.“

Zde uvádíme 10 nejžhavějších spotřebitelských trendů:

  1. Důvěra v cloudy mění požadavky na počítačová zařízení.
    Více než 50 % uživatelů tabletů a více než 40 % uživatelů smartphonů v USA, Japonsku, Austrálii a Švédsku oceňuje další zjednodušení práce s těmito zařízeními – stejné aplikace a data jsou prostřednictvím cloudu snadno dostupné na více zařízeních.

  2. Decentralizovaná práce s počítačem.
    Od stolních počítačů, souborů a adresářů k dotykovým displejům, aplikacím a cloudovým službám – spotřebitelé se stále častěji odvracejí od tradiční centralizované práci s počítačem. Úkoly se řeší na základě momentální potřeby – při stání v nákupní frontě nebo během rozhovoru v kavárně. Nakupující více poptávají tablety než stolní počítače a smartphony než notebooky.

  3. Využívání vlastního vysokorychlostního připojení k práci.
    Celkem 57 % uživatelů smartphonů využívá své vlastní mobilní připojení v práci. Vlastní smartphony se stále častěji využívají k práci, odesílání e-mailů, plánování pracovních cest, vyhledávání různých míst a k jiným činnostem.
  4. Obyvatelé měst začínají využívat nepřetržité připojení k internetu.
    Nepřetržitým přístupem k internetu kdekoliv a odkudkoliv se dnes spotřebitelé stali nezastavitelnou silou, díky které se internet stává skutečně mobilní službou. Do roku 2018 dosáhne celkový počet uživatelů smartphonů 3,3 miliardy, přičemž jednou z nejdůležitějších podmínek spokojenosti s životem ve městě je pokrytí mobilní sítí.

  5. Osobní sítě vytvářející sociální jistoty.
    V důsledku ekonomických turbulencí klesá důvěra v tradiční struktury a úřady a spotřebitelé stále častěji důvěřují svým vlastním komunitám. Vlastní sítě na internetu fungují jako síť bezpečí a sociální média se stávají vážným konkurentem tradičních úřadů práce.
  6. Ženy jsou hlavními zákazníky trhu se smartphony.
    Nové údaje jasně ukazují, že za masové šíření smartphonů nesou hlavní zásluhu ženy. Přibližně 97 % žen vlastnících smartphone využívá SMS zprávy. Celkem 77 % z nich odesílá a přijímá fotografie, 59 % komunikuje na sociálních sítích, 24 % je využívá k místnímu odbavení a 17 % uplatňuje slevové kupóny. Údaje pro mužské uživatele jsou v uvedených oblastech nižší.

  7. Města se stávají středisky společenské tvořivosti.
    Obyvatelé center měst mají na internetu mnohem více přátel než lidé v příměstských oblastech. 12 % lidí žijících ve městech prohlašuje, že hlavním důvodem, proč používají sociální sítě, je spojení a výměna myšlenek s ostatními, což představuje třetí nejčastější důvod pro komunikaci na sociálních sítích, hned za sledováním aktuálního dění u přátel a sdělováním nejnovějších informací přátelům.

  8. Nakupování v kamenných obchodech za pomoci internetu.
    Celkem 32 % uživatelů smartphonů již nakupuje pomocí těchto telefonů a nyní začínají kombinovat výhody nakupování v kamenných prodejnách s nakupováním přes internet. Chtějí si produkty prohlédnout, získat více informací, porovnat ceny a nakoupit okamžitě, aniž by museli vystát frontu u pokladny.
  9. Televize proniká do sociálních médií.
    Celkem 62 % diváků při sledování videa a televize komunikuje na sociálních sítích a 42 % účastníků fór nebo chatů na těchto sítích, do kterých se zapojují při sledování televize, diskutuje o programech, které v danou dobu pravidelně každý týden sledují. U více než 30 % z nich je vyšší pravděpodobnost, že budou ochotni platit za obsah, který sledují přátelé na sociálních sítích. Většina videí a televizních pořadů se na mobilních zařízeních sleduje doma.

  10. Transformace učení.
    Učení se transformuje pod vlivem vnitřních i vnějších sil: Mladí lidé přinášejí do tříd své osobní zkušenosti s technologiemi a zezdola tak vyvíjejí tlak na změnu. Souběžně s tím vlády a jiné instituce hledají nová informační a komunikační řešení, která by zefektivnila jejich fungování. Konektivita mění vyhlídky dětí v celosvětovém měřítku. V Indii vlastní mobilní telefon přibližně 30 z 69 milionů dětí ve věku 9 až 18 let žijících ve městech.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!