Společnost IBM představila na konferenci The Smarter Commerce Global Summit 2012 v americkém Orlandu nová softwarová řešení a služby pro marketingové ředitele (CMO), manažery nákupních strategií (CPO) a další klíčové vedoucí pracovníky. Díky nim budou moci získat lepší přehled o zkušenostech zákazníků na základě sběru důležitých informací napříč všemi digitálními kanály.
IBM rozšířila svou iniciativu pro oblast chytřejšího obchodování, tzv. Smarter Commerce, o nová cloudová softwarová řešení a služby, které společnostem umožní zákazníka okamžitě situovat do centra svých aktivit a tím zvyšovat tržby a zajistit značce stabilní věrnost:
- IBM Marketing Center – řešení spadající pod IBM SmartCloud – kombinuje digitální analýzu s funkcemi pro řízení marketingových procesů v reálném čase. Toto řešení umožní marketingovým ředitelům lépe naplňovat potřeby zákazníků díky rychlé analýze vzorců nákupního chování. Takto získané informace lze pak zužitkovat v podobě inteligentních, vysoce individualizovaných nabídek.
- Nová nabídka řízených služeb klientům umožní rychleji a efektivněji implementovat a spravovat systémy pro eCommerce.
- Nové řešení pro strategické řízení zásob, okamžitě dostupné v místě působení společnosti jako řešení SmartCloud, urychluje a zdokonaluje řízení dodavatelů, snižuje rizika a usnadňuje dodržování norem a předpisů.
Podle průzkumu společnosti IBM o situaci v marketingu (State of Marketing) je 48 % marketérů přesvědčeno, že jim dokonalejší technologická infrastruktura umožní lépe naplňovat potřeby zákazníků. Ti o produktech a značkách stále častěji komunikují souběžně prostřednictvím různých kanálů.
Nové řešení IBM Marketing Center spojuje digitální analýzu s funkcemi pro řízení marketingových procesů v reálném čase v jediný integrovaný produkt. Ten lze snadno implementovat bez vysokých nároků na zdroje IT manažerů. Po spuštění systému mohou marketéři využít údaje poskytnuté zákazníky k tvorbě individualizovaných nabídek v podobě e-mailů či internetových stránek (mobilní weby nevyjímaje), a to jen pomocí několika kliknutí myší.
S cílem zlepšit celkově dojem z nákupu představila IBM nový soubor služeb Smarter Commerce Managed Services konzultační divize Global Process Services (GPS). Nové služby rozšířily portfolio IBM v oblasti softwaru a globálních podnikových služeb o řízené komplexní obchodní, procesní a IT služby. Vedoucím pracovníkům usnadní implementaci a správu obchodních procesů napříč jednotlivými kanály (cross-channel).
Jednat se pak bude obzvláště o zajišťování osobních interakcí v rámci eCommerce, jako je například podpora ve formě chatu se zaměstnancem nebo okamžité asistenční služby live assistance. Touto cestou mohou společnosti rychleji a efektivněji propojovat celou řadu svých obchodních kanálů a rychleji dosahovat stanovených obchodních výsledků.
Společnost IBM každý rok analyzuje v cloudu obchodní transakce v hodnotě přesahující 100 miliard dolarů. Využít schopností IBM v globálním řízení zásob v oblasti cloudových řešení se rozhodla například společnost Anheuser-Busch InBev (AB InBev). Podepsala novou pětiletou smlouvu rozšiřující využití řešení IBM Emptoris v cloudu (součást konceptu IBM Smarter Commerce), která společnosti umožní optimalizovat řízení dodavatelů a smluv.
Společnost AB InBev působí napříč šesti zeměpisnými zónami a spravuje portfolio více než 200 pivních značek, s nimiž zaujímá přední pozice na trzích v 19 zemích. Řešení IBM Emptoris umožňují transformovat nákupní procesy pomocí optimálních nákupních strategií, díky nimž mohou společnosti snížit náklady a minimalizovat rizika spojená s dodavatelským řetězcem.