Nejprve jsem měl obavu, že je to zase nějaká akce typu „batoh ke stavebnímu spoření“ nebo „kupte si počítač, dostanete kolo“. Naštěstí, jak jsem záhy zjistil, jde u nové kampaně BALAKRYLU přece jen o něco trochu jiného. A idea, alespoň na mě, působí dobrým dojem. Zajímavě totiž propojuje ekologii, děti a tvořivost.
Oč jde? BALAKRYL nabízí po celé prázdniny dárek pro děti: koníka ze smrkového dřeva, kterého si jeho majitelé mohou sami natřít. „Vzhledem k novince, tónování univerzální krycí barvy BALAKRYL UNI, je na výběr až 20 tisíc různých odstínů,“ uvádí tisková zpráva k této akci. Samozřejmě, že vedle této možnosti mohou děti využít i třeba vlastní tempery, které mají doma v šuplíku.
Pro malé kreativce je dále připravena soutěž, v níž se pomalovaní koníci budou hodnotit a pět nejzajímavějších získá dárek (opět ekologický): dřevěné hodiny.
Spojení jednoduché smrkové hračky s dětmi (je přece chráníme před nebezpečími moderní doby), aby to vše zvýraznilo ekologický charakter vodou ředitelných nátěrových hmot, považuji za zdařilé. V jednoduchosti se pořád skrývá krása. Dřevěné hodiny jako další dárek také nejsou špatným nápadem. A sázka na dětskou potřebu tvořit je téměř tutovkou. Osobně k tomu přidám ještě jedno plus, totiž rozhýbání malých rukou, které dnes často dovedou lépe uchopit počítačovou myš než štětec.
Uvidíme, jak značka BALAKRYL dokáže téma rozvíjet. Jako jednorázová akce totiž není špatné, ale má zejména dlouhodobý potenciál. Spojení dřeva, zákazníka (nemusí to být jen dítě) a moderního volání po ekologických přístupech nabízí spoustu možností. V našich končinách bohužel není zvykem vytrvat, ani když je kampaň úspěšná. Panuje obava, že by se zákazník mohl začít nudit. Proto stojí za připomenutí názor Jay Conrada Levinsona, otce guerilla marketingu, který říká, že úspěšná reklama se má opakovat tak dlouho, dokud funguje. Samozřejmě, že to nemusí být úplně ta samá, ale dlouhodobé kampaně mají svůj smysl a budují značku spolehlivěji, než poskakování od tématu k tématu. Jsem tedy zvědav, jak budou vypadat kampaně BALAKRYLu za rok, za dva.