On-line

Druhý ročník Českého YouTube Festu má své vítěze

Druhý ročník Českého YouTube Festu, pořádaný hudebním magazínem iREPORT a Ochranným svazem autorským (OSA) ve spolupráci s českým Googlem, má své vítěze. Rozhodli o nich samotní uživatelé YouTube. Tím absolutním se stal pop-rockový projekt Bek Ofis. Celková pětice nejlepších byla vyhlášena dnes na Výročních cenách OSA a získává kromě jiného i možnost vystoupit na známých letních festivalech. Projekt YouTube Fest je součástí iniciativy „Google pro českou kulturu“.

Komunita YouTube rozdělila mezi své favority přes 60 tisíc hlasů, což je více než dvojnásobek loňského počtu hlasů. Zájem hudebních fanoušků se projevil také na počtu prohlédnutých videí na YouTube kanálu projektu, který dosáhl 550 000 zhlédnutí. Absolutní vítěz druhého ročníku Českého YouTube Festu, kapela Bek Ofis, přeci jen není na české hudební scéně žádným nováčkem (2002). V letošním ročníku Českého YouTube Festu zabodovala s písní Náhradník.

Jan J. Nedvěd, frontman pražské hudební skupiny Bek Ofis úspěch komentuje: „Je to perfektní dárek nejprve od poroty, které si vážíme, a následně od fanoušků, kteří nás dlouhodobě podporují,“ a dodává: „Je to krásný pocit a zároveň forma ocenění, ve kterou jsme skrytě doufali. Bereme to jako jednu z nejdůležitějších forem podpory toho, co jsme doposud vytvořili.“

Bek Ofis si díky vítězství v Českém YouTube Festu zahrají hned na 6 partnerských festivalech. Zkrátka nepřijde ani další čtyřka, která u fanoušků YouTube zabodovala. Na druhé pozici se s písní Sečna umístila indie rocková parta Pankix. Třetí příčku obsadila moravská ethno-metalová skupina Silent Stream of Godless Elegy. Ta do soutěže poslala klip Skryj hlavu do dlaní. Čtvrté místo patří beatfolkové formaci EPY DE MYE, která bodovala s písní Opustíme vzory. Pětku pak uzavírá song Levituju od kapely KOFE-IN.

Do druhého ročníku YouTube Festu zaslali talentovaní hudebníci o čtvrtinu více klipů než v loňském roce a opět významně obohatili zastoupení českého obsahu na video portálu YouTube. Odborná porota pod vedením kapely Tata Bojs (Milan Cais a Mardoša) společně s Albertem Černým z Charlie Straight, loňským vítězem kapelou Flattus, zástupcem OSA Lukášem Paulů a šéfem iREPORT.cz Jardou Hudcem, měla nelehký úkol. Z téměř 800 přihlášených příspěvků mnoha hudebních stylů musela vybrat 15 nejlepších finalistů. Ti se pak utkali o pět prvních míst v souboji o sympatie uživatelů YouTube.

“Vybrat patnáct nejlepších bylo dost náročné. Sešly se nám značně rozmanité hudební styly, takže konečná patnáctka byla docela pestrá,” říká Milan Cais, frontman skupiny Tata Bojs, a dodává: “Všechny finálové písně vyhrály hlavně svou snahou o osobitý přístup.”

Vítězové získávají možnost živě vystoupit na některých ze známých českých festivalů: Jam Rock 14.-16.6. (3 interpreti), United Islands České spořitelny 21.-23.6. (3 interpreti), Prague City Festival 29.-30.6. (celkový vítěz), Rock for People 3.-6.7. (všech 5 vítězů), Sázavafest 2.-5.8. (celkový vítěz), a také Open Air Festival 9.-11.8. (celkový vítěz).

Všech pět vítězů také zdarma získá balík zkoušení v síti zkusebny.com, partnera soutěže, a to minimálně na jeden měsíc. Celkový vítěz bude mít možnost využívat zkušebnu zdarma až na pět měsíců a navíc díky programu Partnerství Ochranného svazu autorského získá možnost účastnit se speciálního hudebního workshopu pod vedením lektora Jean Pierre Mathieu z pařížské školy Le Studio des variétés.

Letošní novinkou je speciální stránka projektu na Google+ (Český YouTube Fest), kde fanoušci najdou všechny důležité informace a novinky z YouTube Festu a jeho zákulisí, ale také novinky ze světa hudby a festivalů. Stránka Google+ je také propojená s YouTube kanálem projektu. Mediálními partnery projektu jsou Hudební TV Óčko, Fajn radio, Bandzone.cz a Play.cz. Více informací o Českém YouTube Festu a pravidlech najdete na stránce youtube.cz/ceskyfest, o novinkách na stejnojmenné stránce projektu na Google+.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!