On-line

Fond pojištění vkladů spouští internetovou kampaň určenou mladým

Mladí od 18 do 35 let – sice zpravidla nemají na účtech bank, družstevních záložen nebo stavebních spořitelen uloženy velké částky, ale jedná se o potenciálně aktivní uživatele služeb finančních institucí. Podle výzkumu společnosti Ipsos Tambor, který si nechal zpracovat Fond pojištění vkladů (FPV), má tato cílová skupina nízkou znalost o pojištění vkladů a také o tom, jaké jednotlivé produkty jsou pojištěny a jaké naopak nejsou. Fond proto nyní mladé osloví měsíční kampaní na internetu, který je pro současnou mladou generaci jedním z hlavních zdrojů informací.

„Je pro nás důležité, aby se k mladým lidem, třeba i s nevelkými finančními úsporami, dostaly informace o tom, že mají peníze v bankách a stavebních spořitelnách ze zákona pojištěny až do výše 100 tisíc euro. A aby věděli i to, že pojištění se nevztahuje například na akcie či spoření v penzijních fondech. Proto jsme se je rozhodli oslovit touto cestou moderních komunikačních technologií,“ říká výkonná ředitelka FPV Renáta Kadlecová.

Podle výzkumu společnosti Ipsos Tambor plná třetina lidí ve věku od 18 do 35 let neví, že vklady v českých bankách jsou ze zákona pojištěny pro případ, že dojde k pádu některé z nich. Na otázku, do jaké výše jsou vklady pojištěny, ve věkové skupině 18 až 24 let správně odpovědělo pouze 11 % respondentů. Ti věděli, že se jedná o částku 100 tisíc euro. Mezi účastníky výzkumu ve věku 25 až 35 let správně odpovědělo pouze 14 % dotazovaných. V této skupině se většina dotazovaných (25 %) domnívala, že pojištění kryje vklady pouze do výše 10 tisíc euro.

Měsíční internetová kampaň byla zahájena 1. dubna a bude využívat oslovování formou directmailů, sociální sítě Facebook a odkazů v reklamní kontextové síti Google AdWords. Pro web Fondu pojištění vkladů byla také vytvořena nová landing page, která se více přibližuje stylu komunikace dnešních mladých lidí. Spuštění kampaně předcházelo i vytvoření nové facebookové stránky Fondu pojištění (www.facebook.com/fondpojistenivkladu) vkladů, kde uživatelé této sociální sítě najdou základní informace o samotném Fondu a jeho fungování, ale i například aktuální postřehy ze světa financí.

„Je nám jasné, že v dnešní době musíme využívat širokou paletu komunikačních nástrojů, abychom byli schopni komunikovat s co nejširší skupinou vkladatelů. Facebook je pro nás především dalším z informačních kanálů, jehož prostřednictvím můžeme velmi rychle informovat veřejnost o změnách v pojištění vkladů nebo třeba o chystaných krocích v okamžiku, kdy dojde k vyhlášení insolvence některé z institucí, které spadají do systému pojištění vkladů,“ říká Renáta Kadlecová.

Internetovou kampaň pro Fond pojištění vkladů připravila agentura AC&C Public Relations ve spolupráci s agenturou Fragile Media.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!