Na konci roku 2011 do Čech přišla novinka mezi dárkovými reklamními předměty – květiny s potiskem. Společnost Mluvícírůže.cz získala licenci pro jejich prodej v České republice. Jde o speciální patent, který umožňuje umístit na okvětní lístky růží či dalších květin (například kal či tulipánů) logo, nápis či fotografii, a to prakticky v jakékoliv barvě. Technologie umožňuje dokonce i potisk ovoce či zeleniny speciální jedlou a zdravotně nezávadnou barvou.
Historie mluvících květin
Před deseti lety se poprvé objevil překvapivý reklamní nosič: čerstvé růže. Zakladatel americké společnosti Speaking Roses Rene Rodriguez tehdy přišel s nápadem, jak využít v reklamě obrovský potenciál květin a obzvláště nejoblíbenější z nich, růže. Jeho patent, potisk okvětních lístků, který zároveň nijak květinu nepoškodí a nezkrátí její životnost, rázem zaujal reklamní svět. V roce 2005, při první účasti na konferenci PPAI (Promotional Products Association International, Mezinárodní asociace reklamních předmětů) byly mluvící růže oceněny jako nejlepší reklamní předmět v konkurenci tisíců dalších reklamních nosičů. Ve stejném roce se společnost Speaking Roses se svým produktem dostala do finále mezinárodního floristického veletrhu Horti Fair v Nizozemsku.
Široké možnosti využití
Během uplynulých let se květiny s potiskem staly ve světě velmi oblíbeným dárkem, jenž originálním způsobem posiluje image značky, která se rozhodne jej využít. Společnost Speaking Roses spolupracuje s licencovanými partnery na expanzi do dalších zemí prostřednictvím licencí. V České republice tuto licenci získala společnost Mluvícírůže.cz. „Získání licence nebylo jednoduché, její majitel velmi dbá na zachování prvotřídní kvality svého produktu, což je pochopitelné,“ říká Radek Bendl, jednatel společnosti Mluvícírůže.cz, a dodává: „O to víc nás těší, že jsme uspěli, a věříme, že se mluvící květiny, nejen růže, stanou u nás stejně oblíbeným dárkem jako v zahraničí.“
Možnosti využití potištěných květin jsou velmi široké, ať už v oblasti posilování značky, budování zákaznických vztahů a loajality, při příležitosti uvádění nových produktů na trh, jako elegantní dárek při společenských akcích a podobně.
– red –