Obchod

Netopýrovi rodu Bacardi je už 150 let

Netopýr je odjakživa symbolem nočního života, lovu a tajemna. Je tomu už 150 let, co se stal také synonymem koktejlové kultury, kvality a dobré zábavy. Vybrala si ho totiž do svého loga společnost Bacardi, největší soukromý výrobce destilátů na světě.

Proč zvolila značka Bacardi za svůj symbol zrovna netopýra? V tomto případě platí známé pořekadlo „za vším hledej ženu“. Don Facundo, zakladatel společnosti Bacardi, měl za manželku doňu Victorii Moreau, která mu byla oporou v pracovním i soukromém životě. Právě ona stojí za vznikem symbolu netopýra, bez něhož si tento rum dokážeme jen těžko představit.

Doňa Victoria si uvědomovala, jak důležité je odlišit vlastní značku od ostatních alkoholických nápojů, a proto hledala jednoduchý, ale srozumitelný znak. Inspirací jí byl tvor, který se zabydlel v palírně Bacardi. V indiánské tradici je navíc netopýr ztělesněním veškerého kulturního blahobytu. Pro Španěly je zase symbolem dobrého zdraví, štěstí a rodinné pohody. Chyběl tak už jen krůček od toho, aby se netopýr objevil také na etiketě Bacardi.

Netopýr značce Bacardi hned v počátcích velmi pomohl. Věhlas nového kvalitního rumu se ve druhé polovině 19. století velmi rychle šířil a ochutnat jej chtěli všichni. Často se stávalo, že si mnoho negramotných Kubánců objednávalo rum s obrázkem netopýra, aniž by věděli, jak se nový alkohol vůbec jmenuje.

Logo netopýra je s Bacardi dodnes neodmyslitelně spjato a jedná se o jeden z nejznámějších znaků v alkoholovém průmyslu. Od založení společnosti už sice uplynulo 150 let, ale symbol netopýra se za tu dobu změnil pouze sedmkrát, poslední podoba se objevuje na lahvích Bacardi od roku 2010.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!