Jak uspět v místě prodeje díky efektivní komunikaci? Jedinečnou inspirací a přehlídkou novinek v in-store je každoroční expozice soutěže POPAI AWARDS, kterou pořádá asociace POPAI CENTRAL EUROPE.
Rok od roku doprovází soutěž rostoucí zájem odborné veřejnosti, kdy stoupá počet exponátů, které soutěží o nejúspěšnější in-store projekty v daném roce, ale také počet účastníků této odborné akce, která nabízí zejména zadavatelům a obchodním společnostem celou škálu inovativních řešení pro místa komunikace se zákazníky.
Do letošního ročníku soutěže, který proběhl na konci listopadu v dejvickém Hotelu Praha, bylo zařazeno 68 exponátů. Ty se představily v 17 soutěžních kategoriích.
Jako ohlédnutí za tímto úspěšným ročníkem soutěže POPAI CE uspořádala v závěru roku 2011 interaktivní setkání zástupců odborné veřejnosti s vybranými tvůrci in-store komunikace, kteří získali ocenění v soutěži POPAI AWARDS 2011. Ti se s účastníky podělili o své zkušenosti prostřednictvím praktických ukázek a případových studií projektů z místa prodeje.
Šlápli jsme do pedálu
Nejvyšší ocenění v kategorii inovativních materiálů, vyspělých technologií a digitálních medií získal projekt interaktivní výlohy od agentury Wellen, který byl vytvořen pro společnost Vodafone Česká republika. Jednalo se o první projekt tohoto typu v ČR, který byl realizován ve dvou lokacích: v Brně a v Praze.
„Úkolem projektu bylo komunikovat zajímavým a netradičním způsobem zákazníkům skutečnost, že společnost Vodafone posílila na mnoha místech v České republice pokrytí vysokorychlostní technologií 3G,“ řekl k zadání projektu Petr Šimek z agentury Wellen. Projekt měl za cíl zvýšit návštěvnost mobilních prodejen Vodafone a přiblížit novou technologii spotřebitelům.
Za tímto účelem využila agentura originálním způsobem výlohy datových obchodů Vodafone. Prostřednictvím dotykové projekční folie, projektoru a PC byla vytvořena interaktivní výloha, kterou mohli kolemjdoucí ovládat. Součástí projektu byly webové kamery s aplikací, které detekovaly pohyb kolemjdoucích před výlohou. Při přiblížení zákazníka byla spuštěna smyčka, která zákazníka oslovila a zároveň jej informovala, jakým způsobem může interaktivní výlohu využívat. Projekt zahrnoval rovněž databázový systém, který evidoval, kdo přistoupil, dotkl se atd.
Fakt, že Vodafone zásadně zrychlil internet v mobilní síti, ilustruje na obrazovce cyklista, který projíždí městem, kde domy představují internetové stránky. Kolemjdoucí ho mohou pomocí dotyků ovládat a zrychlovat jeho tempo. Při zrychlení se objevují i rychlostně náročnější domy – internetové aplikace (např. YouTube). S vyšší rychlostí se z městského cyklisty stává závodník včetně dresu a kola. Kromě cyklisty výloha nabídla prezentaci 3D katalogu nejnovějších telefonů, které podporují technologii 3G, SMS bránu zdarma, dvě hry a Google maps.
Získaná data v rámci projektu zahrnovala počet návštěvníků prodejny v době umístění interaktivní výlohy, který se zvýšil ve srovnání s obdobím, kdy v prodejně projekt nebyl realizován. Díky získaným údajům bylo možné dále například zjistit, kolik uživatelů hrálo hry, sledovalo nabídku telefonů atd.
Úspěch prodejního stojanu Bosch
Vůbec nejúspěšnějším projektem soutěže se stal prodejní stojan Bosch od společnosti STORY DESIGN, a.s., který získal nejen absolutní vítězství v soutěži, ale také cenu za nejlepší materiálovou a technickou inovaci, nejvyšší ocenění za kreativitu a rovněž zvítězil v kategorii „Domácí potřeby, bytové doplňky, hobby“.
Stojan byl vyroben pro francouzskou firmu Bosch Electroménager a slouží pro prezentaci široké produktové řady spotřebičů Styline.
„Brief zadavatele byl detailní a velmi dobře se nám jako tvůrcům s ním pracovalo,“ uvedl ke spolupráci s francouzským klientem Jakub Tmej ze společnosti STORY DESIGN. Konstrukce stojanu je vytvořena z lakovaného plechu. Atraktivnost stojanu zvyšuje využití LED diod k prosvícení loga a rovněž prosvícení skleněných polic do hrany i podsvícení podstavy. Stojan se ve Francii setkal s velkým úspěchem, kdy byl velmi poptáván prodejci značky Bosch za účelem umístění v prodejních místech. Proto po první objednávce ve výši 150 ks bylo ze strany francouzského klienta objednáno dalších 170 kusů této zdařilé POP aplikace.
Kouzlo jednoduchosti
Kartonový stojan „Staropramen nefiltrovaný“ od společnosti Authentica byl v soutěži vyhodnocen jako nejlepší POP materiál na bázi papíru. Stojan, který byl vyroben z vlnité lepenky, významně podpořil vizibilitu v pivní sekci při uvádění produktu na trh. Jak zdůraznili tvůrci stojanu, hlavními benefity tohoto projektu je jednoduchý a zároveň velmi zajímavý design stojanu, jakož i jeho rozumná cena. Stojan upoutává pozornost díky efektní kombinaci matu a lesku a také díky využití zajímavého oblého tvaru, který evokuje dřevěný pivní sud. Stojan byl součástí komunikační kampaně v super a hypermarketech, která zahrnovala road show, billboardy, ochutnávky s využitím promostolků ve tvaru sudu. Úspěch stojanu potvrdila pozitivní reakce klienta, pro kterého bylo vyrobeno celkem 600 ks.
Konec 1. části.