Společnosti SAP a NetBase oznámily dohodu, podle které bude SAP prodávat pod svou značkou řešení NetBase pro využití dat ze sociálních médií.
Produkt SAP Social Media Analytics, poskytovaný jako rozšíření systému SAP, společnostem umožní efektivnější analýzu informací ze sociálních sítí. Zákazníci mohou mít díky tomuto řešení lepší přehled o dění na sociálních sítích, které jsou v poslední době stále důležitějším komunikačním kanálem a umožní jim lépe reagovat na vývoj trhu a odhalit chování zákazníků. Společnost SAP k němu bude nabízet také zákaznickou podporu.
Řešení SAP Social Media Analytics nabídne marketingovým specialistům v reálném čase podrobné analýzy, které jim umožní na základě dat ze sociálních sítí přesněji porozumět trhům i zákazníkům. Nástroj umožňuje zpracovávat miliardy příspěvků na milionech serverů a získávat z nich strukturované informace (i v podobě metrik/kvantitativních vyhodnocení) umožňující rychle zachytit aktuální trendy, rozpoznat vnímání jednotlivých produktů, služeb i firem a sledovat jejich úspěšnost na trhu i vývoj. Zákazníci, kteří použijí tento produkt, mohou rychle získávat informace nejen o vlastní firmě, ale také detailně sledovat aktivity konkurence, rozpoznat silné i slabé stránky jejich produktů. Pomocí nástroje SAP Social Media Analytics lze také sledovat a vyhodnocovat úspěšnost marketingových kampaní.
Řešení SAP Social Media Analytics je založeno na technologiích cloud computingu. Využívá pokročilých metod pro zpracování přirozeného jazyka (NLP – natural language processing), na jejichž základě v příspěvcích v sociálních médiích odhaluje vývoj názorů, emocí i chování, které korespondují s trendy trhu. Oproti konkurenčním nástrojům není třeba, aby zákazník před sběrem dat nejprve zadal předmět svého zájmu a složitě definoval pravidla. Řešení SAP Social Media Analytics nabízí již shromážděná data a řadu předpřipravených filtrů, které umožňují provést analýzu prakticky v reálném čase.
„Zákazníci SAP si uvědomují, že naslouchání dění na sociálních sítích jim může velice pomoci ve vztahu s jejich zákazníky. A nejen k tomuto účelu je dobré využívat získané informace. Sofistikovaná analýza dat ze sociálních médií by také měla být základem pro řadu kvalifikovaných obchodních rozhodnutí,“ uvedl Sanjay Poonen, prezident divize Global Solutions společnosti SAP. „Společnost NetBase zde nabízí škálovatelné a pokročilé technologie, které lze navíc snadno integrovat do řešení SAP.“
– red –