Nakupování vánočních dárků přes internet je mezi Čechy čím dál populárnější. Ne každý zákazník však nakupuje v e-shopech s dostatečným předstihem. Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), proto přináší několik důležitých informací o termínech pro poslední objednávky zboží, pokud lidé chtějí, aby jim dárečky dorazily pod vánoční stromeček včas.
Snad žádný zákazník nechce riskovat, aby mu přišlo zboží objednané přes internet pozdě. „Pokud se lidé rozhodnou pro vánoční nákupy na poslední chvíli, doporučuji, aby dárky objednávali nejpozději do 20. prosince 2011 a to u obchodů, které mají vlastní skladové zásoby. Taková objednávka by měla být – s ohledem na včasné dodání zboží zákazníkovi – u většiny e-shopů bezproblémová. Česká pošta a PPL pak garantují doručení zboží k 21. prosinci 2011, o den později to však bude již bez záruky,“ upozorňuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Zároveň jedním dechem dodává, že čím dříve si zákazníci dárky objednají, tím lépe. Zájem o internetové nakupování před Vánoci totiž rok od roku roste. Opozdilci pak riskují, že požadované zboží už nemusí být skladem. „Pokud je však dostupné ze skladových zásob, lidé si jej mohou osobně vyzvednout na výdejním místě internetového obchodníka i večer před Štědrým dnem, u některých obchodníků dokonce i přímo na Štědrý den,“ informuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Ze statistik APEK vyplývá, že e-shopy ve vánočním období generují více než třetinu svých obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. „Během letošních Vánoc spotřebitelé utratí v průměru 2500 korun, zhruba čtvrtina z nich však nakoupí dárky za více než 8 tisíc korun,“ uzavírá Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
– red –