S blížícím se koncem roku 2011 narůstá objem nákupů na slevových serverech, letos by se měl celkově vyšplhat až na téměř dvě miliardy.
„Za dobu, co slevové portály fungují, se staly běžnou součástí našeho nákupního chování,“ vysvětluje Petr Kováčik z největšího vyhledávače slev Skrz.cz. „Postupně se rozšiřují mimo největší města i do regionů, a díky tomu jsou stále populárnější.“
„Obrat čtyři miliardy? Ani zdaleka.“
Čerstvě se objevují informace, že obrat slevového trhu do konce roku dosáhne čtyř miliard. Podle největšího agregátoru se ale jedná o velmi nadsazené číslo. „Čtyři miliardy jsou nesmysl,“ potvrzuje Kováčik. „V polovině roku jsme odhadovali obrat až tři miliardy, růst však nakonec nebyl tak velký, jak se obecně předpokládalo. Skrz.cz má o vývoji slevového trhu velmi přesné statistiky od srpna 2010, a tak máme pro další odhady kvalitní podklady. Z nich na základě dosavadního průběhu usuzujeme, že obrat pro rok 2011 dosáhne přibližně dvou miliard. Samozřejmě to ve výsledku nemusí být přesné, ale obrat výrazně vyšší než dvě miliardy je velmi nepravděpodobný,“ dodává.
Pod stromečkem budou čekat hlavně zážitky a pobyty
Oproti zbytku roku teď začínají pomalu narůstat prodeje pobytů a nejrůznějších zážitků – od masáží přes vyhlídkové lety a plavby až po skoky padákem. Tradičně zůstává velký zájem o nabídky slev do restaurací, barů a kaváren. Novinkou se před letošními Vánoci stane prodej zboží renomovaných značek s výraznou slevou.
Nezávislá databáze recenzí a Ombudsman
Skrz.cz je nejstarší a zároveň největší vyhledávač slevových nabídek – denně nabízí téměř 2000 slev, a každý sedmý prodaný slevový kupón v Česku se zprostředkuje právě přes něj. Kromě agregování nabídek Skrz.cz přispívá kvalitě slevového trhu – jako jediný provozuje nezávislou databázi recenzí slevových serverů přístupnou všem uživatelům, a zavedl post Ombudsmana, který zákazníkům pomáhá řešit problematické reklamace a další potíže, s nimiž se při jednání se slevovými servery mohou setkat.
– red –